با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران

حضور دکتر مژگان رضا زاده در رویداد سالیانه نوپیا ۱۴۰۲

با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دورهمی و شبکه سازی موثر فعالان سلامت سالمندی و نوآوران اجتماعی با عنوان«نوپیا؛سلامت سالمندی» با حضور چهره های موثر حوزه سالمندی کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، نوپیا، سلامت سالمندی با عنوان «شهر سلامت سالمندی» با حضور دکتر مژگان رضازاده رییس دبیرخانه شورای سالمندی کشور، دکتر حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران، دکتر احمد شاهیوندی نویسنده سند راهبردی طرح محیط دوستدار سالمند، دکتر وحید راشدی هییت علمی دانشگاه علوم توانبخشی، دکتر غلامرضا جاپلقی مترجم کتاب در حوزه سالمندی برگزار شد.

نوپیا، هم‌آفرینی اجتماع‌سازان ایران آینده و شبکه‌سازی مؤثر بین نوآوران اجتماعی کشور است. در این رویداد به هم‌اندیشی درباره نوآوری اجتماعی با تمرکز بر حوزه‌های سلامت، آموزش و کسب و کار اجتماعی می‌پردازیم.

در بخش سلامت، سلامت از آن دسته موضوعاتی است که نه دولت و نه بخش خصوصی نمی‌توانند به صرف اتکا به خودشان به حل مسائل آن بپردازند. از سوی دیگر، کیفیت نظام سلامت هر جامعه‌ای، تاثیر مستقیمی بر چگونگی مواجهه آن جامعه با بحران‌های پیش‌رو از جمله مسئله سالمندی خواهد داشت. از همین جهت در این بخش با گردهم‌آوری فعالان نوآوری سلامت، تلاش می‌گردد ضمن آشنا کردن آنان با ابزارهای نوآوری اجتماعی در راستای حل مسائل، به ساخت شبکه نوآوری اجتماعی در حوزه سلامت کمک کرد.

شرکت‌کنندگان در این بخش می‌توانند با حضور در بخش‌های مختلف این رویداد، اقدام به شبکه‌سازی و اجتماع‌سازی در حوزه‌های نوآوری سلامت کنند.

علاوه بر این، جاده سلامت و برنامه های مجموعه های مختلف دولتی، عمومی و خصوصی نیز در محل برپایی مراسم در معرض دید عموم قرار دارد.