معاون درمان وزارت بهداشت

برنامه عملیاتی سند حمایت از سالمندان تدوین و اجرائی می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تدوین سند حمایت از سالمندان توسط دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور اعلام کرد: سند حمایت از سالمندان به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی وزارت ابلاغ شده که ساز و کار اجرای آن تدوین و عملیاتی می‌شود.

سعید کریمی در دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز ضمن تقدیر و استقبال از برگزاری این کنگره اظهار کرد: با توجه به بین‌المللی بودن چنین کنگره‌هایی ضروری است در کنار مولفه‌های علمی به بحث فرهنگ اسلامی و ایرانی توجه ویژه صورت گرفته و از این فرصت برای معرفی فرهنگ دینی و ایرانی استفاده شود.

وی همچنین گفت: سالمندان را به عنوان گروهی که باید گیرنده خدمت باشند، نمی‌دانیم بلکه گروه فعال می‌دانیم که برای ما مانند گنجینه‌اند چرا که فرهنگ ما با دیگر کشورها فرق دارد و در قرآن کریم سفارشات بسیاری در زمینه سالمندی و پدر و مادر داریم.

وی خاطرنشان کرد: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۸۵‌ تخت توانبخشی داشتیم اما اکنون ۳۰۰ تخت نیز به چرخه خدمت اضافه شده و مرتبا تجهیزات را به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل می‌دهیم تا بحث توانبخشی توسعه یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت حمایت از سالمندان را ضروری دانست و گفت: با تدابیر صورت گرفته لایحه حمایت از سالمندان که توسط دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور آماده و تدوین شده نیز به مجلس می‌رود تا ابلاغ شود.