لرستان/ برگزاری اولین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان در استانداری

جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان لرستان بعد از گذشت ماهها بلاتکلیفی، با حضور معاونت سیاسی، امنیتی استاندار، مدیر کل بهزیستی لرستان و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی عضو شورا، در استانداری لرستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان، اولین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان با حضور سید سعید شاهرخی معاون […]

جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان لرستان بعد از گذشت ماهها بلاتکلیفی، با حضور معاونت سیاسی، امنیتی استاندار، مدیر کل بهزیستی لرستان و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی عضو شورا، در استانداری لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان، اولین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان با حضور سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استاندار، دکتر اسداله حیدری مدیرکل بهزیستی و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی عضو شورا در استانداری لرستان برگزار گردید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در این جلسه با تبیین مشکلات موجود در پدیده سالمندی، آن را موضوعی جدی دانست و افزود در تعالیم دین مبین اسلام، اهمیت ویژه ای برای رسیدگی به امور سالمندان وجود دارد و رسیدگی به امور سالمندان را یک وظیفه شرعی و قانونی دانست.

سید سعید شاهرخی در ادامه، توجه به جمعیت کثیر سالمندان را مسئولیتی سنگین دانست و به نقش صدا و سیما در خصوص اولویت دادن به تولید برنامه های ویژه سالمندان ، بصورت مشترک و با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط، تاکید کرد.

وی همچنین خواستار تدوین و ارائه برنامه های عملیاتی، در امور سالمندان با برشهای استانی توسط بهزیستی لرستان شد.

دکتر اسداله حیدری مدیر کل بهزیستی و دبیر شورا، پدیده سالمندی را یک پدیده جهانی و بین المللی توصیف و افزود با توجه به گسترش دانش و تکنولوژی، این پدیده در کشورهای در حال توسعه بعنوان یک مقوله اساسی و بسیار جدی، باید در برنامه ریزیهای توسعه اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با تبیین مشکلات مرتبط با حوزه سالمندان اضافه کرد افرادیکه دارای ناتوانی جسمی هستند بعلت اینکه نمیتوانند مسایل و حقوق خود را پی گیری کنند ، کم کم به ایزوله های اجتماعی تبدیل می شوند.

۸۵۶۷۸۵

مدیر کل بهزیستی افزود خوشبختانه با استقرار دولت تدبیر و امید و تاکیدات استاندار محترم بر مقوله اجتماعی ،مسائل متعلق به گروههای سنی ، معلولان و طبقات فقیر جامعه در حال احیاء و پیگیری می باشد.

دکتر اسداله حیدری با اشاره به اینکه یکی از ۱۰ شاخص عمده مسائل اقتصادی اجتماعی پدیده سالمندی است افزود این مقوله باید در برنامه ریزی ها لحاظ شود، چون طبق آمار ۸ در صد جامعه لرستان را سالمندان با جمعیتی حدود ۱۴۰ هزار نفر تشکیل می دهند که این رقم نسبت به سال ۶۵ تقریباً دو برابر شده است و در صورت  فراموش شدن این طیف وسیع در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

مدیرکل کل بهزیستی گفت یکی از دستگاههایی که به سالمندان ارائه خدمت می کند سازمان بهزیستی است که علاوه بر وجود ۲ مرکز نگهداری شبانه روزی و یک مرکز روزانه بصورت متفرقه نیز خدمت رسانی میکند.