سمنان / گام اجرایی خانه بزرگان در سمنان برداشته شد

مسئول امور اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان از آغاز نام‌نویسی بزرگان شهر در خانه بزرگان خبر داد و گفت: گام اجرایی خانه بزرگان در سمنان برداشته شد. مهدی غلامی‌سرخه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار سالمندان در کشور و شهر سمنان و بسترسازی برای بانشاط‌سازی، […]

مسئول امور اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان از آغاز نام‌نویسی بزرگان شهر در خانه بزرگان خبر داد و گفت: گام اجرایی خانه بزرگان در سمنان برداشته شد.

مهدی غلامی‌سرخه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار سالمندان در کشور و شهر سمنان و بسترسازی برای بانشاط‌سازی، تکریم بزرگان و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ارزشمند آن‌ها و ارج نهادن به منزلت و جایگاه رفیع آنان در جامعه، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان به تأسیس خانه بزرگان اقدام کرد.

وی سالمندان را ستون خیمه جامعه نامید و افزود: قرار است در این فرهنگسرا، کانون‌های مختلف علمی و فرهنگی با توجه به علایق سالمندان تشکیل شود و برنامه‌های متنوعی را در طول سال برگزار کند تا زمینه شادابی سالمندان فراهم ‌شده و از انزوا، گوشه‌گیری و افسردگی آن‌ها جلوگیری شود.

مسئول امور اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان اظهار داشت: مشارکت سالمندان در امور اجتماعی و مدیریت شهری بزرگ‌ترین فرصت برای ارتقای فرهنگ عمومی است و سالمندان با حضور خود در عرصه‌های اجتماعی گام مؤثری را در جهت احیای حقوق اجتماعی خود، تحکیم بنیان خانواده برداشته و دیگران را با توانایی‌های خود آشنا می‌سازند.

به گفته وی، خانه بزرگان توسط خود بازنشستگان و بزرگ‌ترهای شهر و از طریق انتخابات مدیریت می‌شود و مدیر فرهنگسرای بزرگان، منتخب پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و بزرگان شهر است.

مسئول امور اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان از فعالیت هفت کانون در خانه بزرگان خبر داد و گفت: کانون‌های علم و فرهنگ، شعر و ادب، محیط‌زیست شهری، ورزش و سلامت، گردشگری، دین و معرفت و فرزانگان در این خانه دایر شدند و آماده پذیرش عضو هستند.

غلامی‌سرخه از همه بزرگان شهر دعوت کرد تا به خانه بزرگان به آدرس شهرک گلستان، میدان نگارستان، بلوار حضرت علی‌اکبر (ع)، ساختمان کانون بازنشستگان مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۳۳۴۳۶۰۴۷ تماس بگیرند و در کانون و فعالیت مورد علاقه خود ثبت‌نام کنند.

مسئول امور اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان افزود: بزرگان شهر با تکمیل فرم ثبت‌نام می‌توانند از امکانات رایگان خانه بزرگان نظیر امکانات ورزشی، معاینه پزشکی و کتابخانه باران بهره‌مند شوند.

غلامی‌سرخه خاطرنشان کرد: همایش بزرگ «خانه بزرگان» نیز در هفته سوم اسفندماه در سمنان برگزار می‌شود و این خانه به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.