آذربایجان‌شرقی/ رایگان شدن اتوبوس‌های واحد برای سالمندان در تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: در سال جاری ۹ هزار کارت منزلت برای افراد بالای ۶۰ سال آماده کرده‌ایم که بر اساس آن سالمندان می‌توانند به‌ صورت رایگان از اتوبوس واحد استفاده کنند. حجت‌الاسلام احمد حمیدی در سومین جلسه شورای سالمندی آذربایجان‌شرقی از برنامه‌ریزی شهرداری تبریز برای ارائه خدمات مطلوب به سالمندان خبر […]

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: در سال جاری ۹ هزار کارت منزلت برای افراد بالای ۶۰ سال آماده کرده‌ایم که بر اساس آن سالمندان می‌توانند به‌ صورت رایگان از اتوبوس واحد استفاده کنند.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی در سومین جلسه شورای سالمندی آذربایجان‌شرقی از برنامه‌ریزی شهرداری تبریز برای ارائه خدمات مطلوب به سالمندان خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: تا پایان سال ۹۵ فرهنگسرای تخصصی سالمندان راه‌اندازی می‌شود و سالمندان در این فرهنگسراها به فعالیت خواهند پرداخت.

وی افزود: بر اساس بودجه سال آتی شهرداری تبریز دو سرای محله برای سالمندان در تبریز ساخته می‌شود و البته این در حالی است که ما سال گذشته ۱۰ سرای سالمندان به شورای اسلامی شهر تبریز پیشنهاد کرده بودیم و شورای اسلامی با این پیشنهاد مخالفت کرد.

حمیدی افزود: امسال به اصرار زیاد به شورای اسلامی شهر تبریز قبولاندیم که این دو سرای سالمندان در محلات تبریز احداث شود.

وی یادآور شد: برای مناسب‌سازی اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تبریز برای استفاده معلولان و سالمندان ۲ میلیارد تومان اعتبار در سال آتی در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: در سال‌جاری ۹ هزار کارت منزلت برای افراد بالای ۶۰ سال آماده کرده‌ایم که بر اساس آن سالمندان می‌توانند به صورت رایگان از اتوبوس واحد استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ۳۷۴ محله تهران سرای محله تشکیل شده که سرای سالمندان نیز در آن وجود دارد و به همت مردم اداره می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: در حال حاضر ۱۷ خانه سلامت در شهر تبریز وجود دارد که می‌توانیم از آنها برای خدمات‌دهی به سالمندان استفاده کنیم.