چهارمحال و بختیاری / فعالیت ۱۷ مرکز نگهداری از سالمندان در چهارمحال و بختیاری

محمد میرزایی مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۷ مرکز نگهداری از سالمندان در سراسر استان تحت نظارت اداره بهزیستی فعالیت می‌کند. محمد میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: از مجموع ۱۷ مرکز ۱۴ مرکز روزانه و ۳ مرکز شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند که هم‌زمان با آغاز دهه فجر یک مرکز […]

محمد میرزایی مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۷ مرکز نگهداری از سالمندان در سراسر استان تحت نظارت اداره بهزیستی فعالیت می‌کند.

محمد میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: از مجموع ۱۷ مرکز ۱۴ مرکز روزانه و ۳ مرکز شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند که هم‌زمان با آغاز دهه فجر یک مرکز در شهرستان لردگان افتتاح می‌شود.

وی افزود: بیش از ۲ هزار ۹۰۰ سالمند استان در این مراکز از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به هزینه‌های پرداختی به این مراکز بیان کرد: اداراه بهزیستی به مددجویانی که از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند یارانه پرداخت و عموم مردم نیز بسته به درجه‌بندی مراکز هزینه پرداخت می‌کنند.

میرزایی خاطرنشان کرد: کمک به بازتوانی و فراهم کردن امکان حضور فعال سالمندان در جامعه از طریق حمایت‌های مالی و اجتماعی، تأمین وسایل کمک‌توانبخشی موردنیاز شامل سمعک و ویلچر و ارائه خدمات توانپزشکی لازم در زمینه فیزیوتراپی، کاردرمانی و نگهداری از جمله خدمات ارائه شده در این مراکز به سالمندان است.

وی با اشاره به مشکلات سالمندان در این مراکز گفت: مشکلات مالی در زمینه تأمین هزینه‌های نگهداری و درمانی از مهم‌ترین مشکلات سالمندان در این مراکز است.