توجه جدی به مساله سالمندان در سال اقتصاد و فرهنگ

رییس جمهوری در جریان بازدید از آسایشگاه سالمندان مهرورزان در منطقه ولنجک تهران، گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ باید به مساله سالمندان توجه جدی و ویژه ای داشته باشیم. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که صبح پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از آسایشگاه سالمندان مهرورزان به طور سرزده دیدن کرد، […]

رییس جمهوری در جریان بازدید از آسایشگاه سالمندان مهرورزان در منطقه ولنجک تهران، گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ باید به مساله سالمندان توجه جدی و ویژه ای داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که صبح پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از آسایشگاه سالمندان مهرورزان به طور سرزده دیدن کرد، در جمع خبرنگاران ایرنا و واحد مرکزی خبر افزود: خوشحالم که در آغاز سال جدید توانستم از یک مرکزی که سالمندان عزیز ما نگهداری می شوند بازدیدی داشته باشم و خدمت این پدران و مادران عزیز برسم.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: مردم می دانند ما همه اعضای یک جامعه و یک واحدیم و همه در ایران عزیز کنار هم زندگی می کنیم و دوران کودکی، جوانی و فعال بودن را سپری می کنیم و به سنین بزرگسالی می رسیم و پس از آن به تدریج سالمند و کهن سال می شویم که نیاز به مراقبت های خاص دارد.

17447449056

روحانی با یادآوری این نکته که البته بیشتر سالمندان ما در کنار خانواده هایشان زندگی می کنند، اضافه کرد: اما برخی از خانواده ها شرایطی دارند که سالمندان نمی توانند در کنار خانواده هایشان باشند که دلایل مختلفی در این زمینه وجود دارد.

رییس جمهوری، اظهار داشت: من بسیار خوشحالم که مردم در چنین مراکزی با تلاش، سالمندان را اداره می کنند و دولت هم کمک می کند و مخارج برخی از مراکز را به طور کل بر عهده دارد.

روحانی با تاکید بر این که مهم این است در سال اقتصاد و فرهنگ در بخش فرهنگ به این مساله توجه کنیم، گفت: اخلاق، ادب، دست یکدیگر را گرفتن، برادری، تعاون، کمک، محبت و دوستی، اساس فرهنگ است و بخش هایی از تبلور این گونه حرکت های فرهنگی در همین مراکز است، مراکزی که در آن افرادی نیاز به یاری دارند، یاری که حتی مادی نیست، بلکه معنوی است.

149047

رییس دولت یازدهم توضیح داد: در میان سالمندانی که امروز در این مرکز بازدید کردم چهار نفر از اساتید بزرگ دانشگاه بودند، حتی یکی از آن ها گفت که به تازگی بازنشسته شدم و سال گذشته در دانشگاه تدریس می کردم و عده ای در این جا از اساتید بزرگ و متخصص بودند.

روحانی با بیان این که افراد در شرایط زندگی متفاوت در مقاطعی نیاز به کمک و یاری دارند، اضافه کرد: امیدوارم مردم ما به این گونه مراکز و مسایل هم توجه کنند و اساسا مسایل اجتماعی بسیار مهم است.

14905500رییس جمهوری تاکید کرد: اگر افرادی که دچار آسیب ها و مشکلاتی در زندگی هستند، احساس کنند سایرین با آن ها و در کنار آن ها هستند، بهترین التیام برای مشکلات آنان به شمار می رود.

روحانی تصریح کرد: البته این را نیز می دانیم که مردم عزیز ما خوب، خیر، وفادار و تلاشگر هستند.

4554 (4)

رییس دولت تدبیر و امید، گفت: امیدوارم امسال سال پرنشاطی باشد همانطور که آغاز سال با رحمت الهی توام بود، با تلاش و همت مردم، رحمت الهی برای موفقیت ملت ایران و کشور ادامه یابد.

روحانی افزود: تردیدی ندارم که اگر همه کنار هم باشیم، دست به دست هم دهیم، مشکلات پیش رو را حل می کنیم و انشاءالله مردم و فرزندانشان آینده بسیار بهتری خواهند داشت.

خبر تکمیل می شود…