اردبیل / پیام مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به مناسبت روز سالمندان

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، وجود پیران سالخورده بین شما باعث افزایش رحمت و لطف پروردگار و گسترش نعمت‌های الهی بر شماست.  (پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، نهج الفصاحه، ص ۲۲۲ )  روز اول اکتبر، مصادف با ۹ مهر به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

وجود پیران سالخورده بین شما باعث افزایش رحمت و لطف پروردگار و گسترش نعمت‌های الهی بر شماست.

 (پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، نهج الفصاحه، ص ۲۲۲ )

 روز اول اکتبر، مصادف با ۹ مهر به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان روز سالمندان در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است. احترام به سالمندان و تکریم مقام و منزلت آنان همواره مورد سفارش پیشوایان دینی بوده و در آیات قرآن، روایات و آموزه های دینی و فرهنگی، از مقام والایی برخوردار است و این نامگذاری، خبر از اهمیت توجه به این قشر جامعه می دهد.

حداقل در هرخانواده ای یک فرد سالمند وجود دارد و چه شایسته است که با برخورد درست و محبت آمیز، از تجربیات و اندوخته های این قشر جامعه برای پیشبرد اهداف زندگی خود استفاده کنیم. سالمندان نیز گاهی نیاز به مراقبت و توجه بیشتر دارند و بر ما واجب است که با حفظ شان و احترام آنها، یاریگر این عزیزان باشیم.

اینجانب ضمن تبریک روز سالمند به تمامی سالمندان با تجربه و عزیز سرزمینمان ایران، همچنین کارکنان زحمتکش مراکز نگهداری و خانه های سالمندان، آرزوی صحت و سلامتی برای این عزیزان و خانواده های محترمشان دارم.

                                                                                                                                                                                                                              حامد رضایی

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل