سیستان / طرح ارتقای سلامت سالمندان کشور

 دکتر مطلق مدیر کل جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت از بهره مندی ۶ میلیون سالمند کشور از مراقبت های ویژه بهداشتی و درمانی در قالب بسته ای حمایتی خبر داد. دکتر مطلق در همایش سالمندان در زاهدان گفت: در حال حاضر این طرح با مراجعه داوطلبان سلامت به منازل شهرهای کمتر از ۵۰ هزار […]

 دکتر مطلق مدیر کل جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت از بهره مندی ۶ میلیون سالمند کشور از مراقبت های ویژه بهداشتی و درمانی در قالب بسته ای حمایتی خبر داد.

دکتر مطلق در همایش سالمندان در زاهدان گفت: در حال حاضر این طرح با مراجعه داوطلبان سلامت به منازل شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر در حال اجراست و به تدریج در تمام مناطق و شهرهای بزرگ کشور نیز اجرا میشود.
وی همچنین از برنامه ریزی وزارت بهداشت برای کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان خبر داد و افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه، میزان مرگ و میر کودکان زیر یکسال به ۱۰ در هزار و ۵ سال به ۱۵ در هزار کاهش خواهد یافت.
۵۹۹۱۱_۷۶۴
مدیر کل جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت همچنین پیش بینی کرد تا سال ۲۰۳۰ میزان مرگ و میر مادران باردار به ۷ در صد هزار کاهش یابد.
دکتر طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم با اشاره به برگزاری ۱۱ دوره آموزشی در دانشگاه نسل سوم (دانشگاهی ویژه سالمندان) در استان سیستان و بلوچستان، گفت: در این ۳ سال فعالیت این دانشگاه، سالمندان با اقدامات خود مراقبتی و تقویت عملکرد ذهنی و جسمانی آشنا شده اند که این موضوع موجب ارتقای سلامت سالمندان شده است.