دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری با مادران سالمند در شهرکرد

استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل بهزیستی و جمعی از معاونان و کارشناسان بهزیستی استان از دو مرکز سالمندان و شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد به مناسبت سال نو دیدن کردند.

 استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل بهزیستی و جمعی از معاونان و کارشناسان بهزیستی استان از دو مرکز سالمندان و شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد به مناسبت سال نو دیدن کردند.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با مادران سالمند در شهرکرد گفت: احترام به والدین و تکریم سالمندان از رسوم دیرین و خوب بوده و فرهنگ نگهداری از سالمند در کانون خانواده جزو فرهنگ نیکوی خانواده های ایرانیست.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در بازدید از ‘سرای سالمندان مادر شهرکرد’ افزود: سنت و فرهنگ نگهداری و مراقبت از سالمند باید در بین جوانان ایرانی حفظ و به نسل های آینده نیز منتقل شود.

وی گفت: در فرهنگ اسلامی، صله ارحام یک اصل مهم و معنوی است و نباید این فرهنگ فقط به دیدار از خانواده و فامیل ختم شود بلکه دیدار از سرای سالمندان، مراکز نگهداری معلولان، کودکان بی سرپرست و بیمارستانها نیز باید مد نظر قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی از خیران و افراد نیکوکار خواست تا به بخش دولتی برای نگهداری از این قشر توجه بیشتری کنند.

81556319-6362210
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اکنون ۱۱مرکز نگهداری سالمندان در استان فعال است که از این تعداد سه مرکز شبانه روزی و هشت مرکز روزانه است.

محمد میرزایی افزود: هم اکنون از مجموع سالمندان ساماندهی شده در مراکز نگهداری، ۱۷۵ تن در مراکز شبانه روزی، ۷۱۰ تن در مراکز روزانه و ۴۵۰ تن نیز در خانه و توسط گروه سیار نگهداری می شوند.

وی گفت: مرکز نگهداری سالمندان شهرکرد ظرفیت پذیرش ۵۰ زن سالمند را دارد که در ایام نوروز ۳۳ نفر در این مرکز نگهداری می شوند.

وی گفت: در تنها شیرخواگاه استان که به صورت دولتی اداره می شود نیز ۱۲کودک زیر شش سال وجود دارند که اینک در ایام نوروز تنها پنج کودک در این مرکز نگهداری می شوند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۳۳هزار نفر از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری زیر پوشش خدمات سازمان بهزیستی استان قرار دارند.