دبیرخانه دائمی شهر دوستدار سالمند در منطقه ۲ تشکیل شد

در پی انتخاب کلان شهر تهران به عنوان شهر دوستدار سالمند از سوی سازمان بهداشت جهانی و انتخاب شهردار منطقه ۲ به عنوان مدیر اجرایی پروژه، دبیرخانه دائمی شهر دوستدار سالمند در این منطقه تشکیل شد.

در پی انتخاب کلان شهر تهران به عنوان شهر دوستدار سالمند از سوی سازمان بهداشت جهانی و انتخاب شهردار منطقه ۲ به عنوان مدیر اجرایی پروژه، دبیرخانه دائمی شهر دوستدار سالمند در این منطقه تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری آریا، عابد ملکی شهردار منطقه ۲  با بیان اینکه شهرداری تهران در مسیر گذار از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی است، اظهار داشت: در گذشته اقدامات مطلوب فراوانی در جهت خدمت به شهروندان از جمله معلولین وسالمندان شده که با اجرای این طرح شاهد افزایش چشمگیر این خدمات خواهیم بود.

وی فرهنگ و آموزه های مذهبی را سرشار از مفاهیم آموزنده و اخلاقی برای مواجهه با سالمندان به عنوان گنجینه های ارزشمند جامعه دانست و در راستای تحقق این هدف ،تیم های علمی و اجرایی در منطقه تشکیل و اقدامات زیرساختی اولیه جهت نیل به این مهم را در دست کار خود قرار داده است.

ملکی ادامه داد: شهر دوستدار سالمند از نظر سازمان بهداشت جهانی شهری است که سالمندان را در ابعاد مختلف زیست شهری مورد حمایت قرار می دهد تا  از نظر فیزیکی و اجتماعی با احساس امنیت در فعالیت های اجتماعی مشارکت فعال داشته و زندگی راحت ومستقلی در شهر داشته باشند.

با عنایت به سند چشم انداز شهر تهران و اهم فعالیت های شهردار تهران دور جدید مدیریت شهری مبنی بر اندیشه جهانی و مدیریت محلی و لزوم  پیوند کلان شهر تهران با سازمان های جهانی از جمله سازمان بهداشت جهانی،کمیته علمی شهر دوستدار سالمند با مشارکت اداره کل سلامت، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و متخصصین این حوزه، تشکیل و طرح اولیه به دفتر سازمان بهداشت جهانی در کوبه ژاپن ارسال گردید که پس از بررسی های دقیق و همه جانبه طرح ارسالی از سراسر دنیا در نهایت ۱۳ شهر از جمله تهران( تنها شهرخاورمیانه) بعنوان نمونه های واجد صلاحیت برای ارزشیابی و بومی سازی شاخص های دوستدار سالمند انتخاب شد.

شهردار منطقه ۲ ضمن اعلام آمادگی دبیرخانه دائمی جهت دریافت هر گونه پیشنهاد و نقطه نظرات، تحقق این پروژه را معرفی الگویی موفق از شهر دوستدار سالمند در سطح کشور ومنطقه و ارائه تصویری مناسب ازعملکرد مدیریت جهادی در ارتقای کیفیت زندگی  دانست که جز باهمکاری ومساعدت کلیه شهروندان میسر نخواهد بود.