مراقب “کلیه” سالمندان خود باشید

روز جهانی کلیه از سال ۲۰۰۶ به صورت رسمی در تقویم جهانی ثبت گردیده و به ویژه اهمیت آن در خصوص افزایش سطح دانش بیماران و پزشکان در خصوص اثرات بیماری‌های کلیوی بر سلامت می‌باشد.   روز جهانی کلیه به تاریخ ۱۴ مارچ ۲۰۱۴ با تاکید در خصوص بیماری‌های مزمن کلیوی و سالمندان برگزار خواهد شد. […]

روز جهانی کلیه از سال ۲۰۰۶ به صورت رسمی در تقویم جهانی ثبت گردیده و به ویژه اهمیت آن در خصوص افزایش سطح دانش بیماران و پزشکان در خصوص اثرات بیماری‌های کلیوی بر سلامت می‌باشد. 
 روز جهانی کلیه به تاریخ ۱۴ مارچ ۲۰۱۴ با تاکید در خصوص بیماری‌های مزمن کلیوی و سالمندان برگزار خواهد شد.
گفتنی است، این رویداد سال قبل در ۹۰ کشور جهان گرامی داشته شد و کشورهای مختلف برنامه‌های متنوعی در این روز تدارک دیده بودند. 
2099138_931
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس نظرات کار‌شناسان از سراسر دنیا شعار امسال روز جهانی کلیه و تمرکز آن بر روی بیماری‌های مزمن کلیوی و سلامت کلیه در دوران سالمندی می‌باشد. 
از جمله اهداف برگزاری این رویداد افزایش آگاهی مردم از عملکرد حیرت انگیز کلیه، وجود بیماری‌هایی مانند دیابت و فشار خون و تاثیر آن بر مشکلات کلیوی می‌باشد. 
 
کار‌شناسان در نظر دارند توجه کشور‌ها را به غربالگری سیستماتیک بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون بالا در خصوص عارضه کلیوی جلب نمایند. همینطور کار‌شناسان در این رویداد در نظر دارند رفتار‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به مشکلات کیلوی را رواج دهند.