تصویب صدور کارت منزلت برای سالمندان شهرستان اراک

عصر روز گذشته در جلسه شورای ساماندهی سالمندان که با حضور استاندار مرکزی و دبیر شورای ساماندهی سالمندان کشور در محل استانداری مرکزی تشکیل شد، صدور کارت منزلت برای سالمندان شهرستان اراک و روستاهای همجوار به صورت پایلوت به تصویب رسید. محمد حسین مقیمی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ احترام به سالمندان باید به […]

عصر روز گذشته در جلسه شورای ساماندهی سالمندان که با حضور استاندار مرکزی و دبیر شورای ساماندهی سالمندان کشور در محل استانداری مرکزی تشکیل شد، صدور کارت منزلت برای سالمندان شهرستان اراک و روستاهای همجوار به صورت پایلوت به تصویب رسید.

محمد حسین مقیمی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ احترام به سالمندان باید به عنوان یک اصل مهم در جامعه بنا شود، افرود: با فرهنگ سازی و رعایت جایگاه سالمندان در جامعه باید زمینه های تسهیل خدمات برای دارندگان کارت منزلت در جامعه فراهم شود و تمامی سازمانها و نهادهای ذیربط موظفند که خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار دهند.

 

13921201025650_33968400
استاندار تصریح کرد: تمامی دستگاه ها بایدگزارش عملکرد خود را به دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان ارائه دهند و  دستورالعمل ها نیز به طور مکتوب به تمامی این دستگاه ها ابلاغ شود  و آنها نیز ملزم به رعایت قوانین و ضوابط مربوطه هستند.

وی افزود: دبیرخانه شورا باید طبق تفاهم نامه پیشنهادی تعاملات خود را در حوزه های مختلف خدمات رسانی افزایش دهد و با امضای تفاهم نامه ها از امکانات رفاهی، فرهنگی و تفریحی ادارات ذیربط جهت رفاه سالمندان استفاده کند.

یادآور می گردد در ابتدای این جلسه از سوی مدیر کل بهزیستی استان گزارشی در خصوص عملکرد شورا ارائه گردید.