راه اندازی شورای سالمندان دراستان کهگیلویه

فضل الله اتابک مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای سالمندان در این استان راه اندازی شد. منطقه کهگیلویه و بویراحمد “فضل الله اتابک” در جمع خبرنگاران افزود: یکی از کارهایی که می‌تواند مشکلات سالمندان را در این استان پی‌گیری کرده و برطرف سازد موضوع راه‌اندازی شورای سالمندان در استان است. وی اظهارکرد: این شورا […]

فضل الله اتابک مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای سالمندان در این استان راه اندازی شد.

منطقه کهگیلویه و بویراحمد “فضل الله اتابک” در جمع خبرنگاران افزود: یکی از کارهایی که می‌تواند مشکلات سالمندان را در این استان پی‌گیری کرده و برطرف سازد موضوع راه‌اندازی شورای سالمندان در استان است.

وی اظهارکرد: این شورا در بسیاری از استان‌های کشور راه‌اندازی شده و استان ما جز آخرین استان‌هایی است که چنین شورایی در آن راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمدخاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در این استان در دست اجرا بوده معرفی شهر دوستدار سالمند است.

اتابک بیان کرد: در شهرهای استان برای معلولان و سالمندان کمبود امکانات وجود دارد و مبلمان شهری برای این قشر مشکلات اساسی در شهرهای استان برای این افراد بوجود آورده است.

7847

۵۷ هزار نفر مددجو کهگیلویه و بویراحمد سبد کالا به آن‌ها تعلق می‌گیرد

وی در سطح استان ۵۷ هزار نفر مددجو که سبد کالا به آن‌ها تعلق می‌گیرد وجود دارد، ادامه داد: هر چند این بخش و دریافت سبد کالا از دست ما برای توزیع خارج است اما با فروشگاه‌های معتبر همانند رفاه برای ارائه خدمات به این اقشار رایزنی صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ایجاد اردوگاه رفاهی برای مددجویان بهزیستی در این استان ضروری است و استان ما در این خصوص از استان‌های دیگر عقب‌تر است هر چند که این استان نام چهارفصل را به خود گرفته و می‌تواند همانند خزرآباد در مازندران مکانی تفریحی برای مددجویان استان‌های همسایه نیز باشد.

اتابک از منابع طبیعی استان خواست تا نسبت به واگذاری زمین به بهزیستی اقدام کند چرا که سازمان بهزیستی تقبل کرده که یک میلیارد تومان اعتبارات برای ساخت چنین اردوگاهی به استان پرداخت کند.

وی عنوان کرد: هم اکنون شناسنامه اجتماعی استان از سوی بهزیستی استان در دست تدوین است. آسیب های اجتماعی در حال افزایش هستند و اگر در زمینه پیشگیری کوتاهی کنیم، درمان آن به راحتی امکان پذیر نیست.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سازمان بهزیستی ۸۰نوع فعالیت را انجام می دهد که تا کنون ۸۰درصد از این فعالیتها در استان به بخش خصوصی واگذار شده است.

اتابک از خدمات‌رسانی به معلولان شناسایی شده و ویلچری شهرستان بویراحمد با استفاده از یک دستگاه ون مناسب‌سازی شده خبر داد و تأکید کرد: به زودی و در هفته آینده یک دستگاه خودروی ون مناسب‌سازی شده به معلولان ویلچری شهرستان بویراحمد سرویس‌دهی می‌کند و در سال ۹۳ هم در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه این چنین خودروی مناسب‌سازی شده به معلولان خدمات می‌دهد.

وی با بیان اینکه این خودرو تنها مربوط به معلولان شناسایی شده و ویلچری در سطح شهرستان بویراحمد است، تصریح کرد: همه معلولان نمی‌توانند از این خودرو استفاده کنند.