آاستحمام کمتر سالمندان در روزهای برفی

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به سالمندان توصیه کرد در روزهای برفی و سرد کمتر استحمام کنند یا در صورت استحمام از استفاده آب داغ بپرهیزند. پرویز طوسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با تاکید بر مراقبت هر چه بیشتر شهروندان مسن از پوست صورت و بدن در […]

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به سالمندان توصیه کرد در روزهای برفی و سرد کمتر استحمام کنند یا در صورت استحمام از استفاده آب داغ بپرهیزند.

پرویز طوسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با تاکید بر مراقبت هر چه بیشتر شهروندان مسن از پوست صورت و بدن در روزهای سرد سال تصریح کرد: پوست انسان در برابر ورزش باد و سرما بسیار آسیب پذیر است و خشکی پوست یکی از شایع ترین اتفاقات در فصول سرد سال است. به همین دلیل و سالمندان در صورت از شوینده های متناسب با پوست بدن خود استفاده کنند.
وی ادامه داد: مردم باید در فصل‌های مختلف سال متناسب با شرایط همان فصل‌ها  از پوست شان مراقبت کنند و  با توجه به اینکه در این فصل از وسایل گرمازا مثل بخاری، شوفاژ بیشتر استفاده می‌شود، رطوبت فضای اتاق در خانه یا محل کار کم می‌شود و این مسئله خشکی، خارش و ترک‌خوردن پوست  را به همراه دارد.

وی با یادآوری اینکه پوست دست و صورت یکی از نواحی حساس در برابر خشکی که به مراقبت بیشتری نیاز دارد گفت: افرادی که در این فصل دچار خشکی پوست می شوند باید بصورت متناوب از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند و پوست خود را چرب نگهدارند تا یک لایه محافظ بین پوست بدن و هوا ایجاد شده و از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری کند.

طوسی  برای مراقبت از پوست در این شرایط به سالمندان توصیه کرد: سالمندان در این روزها از تعدد دفعات  استحمام بپرهیزند ،از آب بسیار داغ در هنگام  شسشوی بدن استفاده نکنند و پس از خروج از حمام  بلافاصله از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو  یکی از ساده‌ترین روش ها برای کاهش خشکی پوست را افزایش رطوبت در فضای اتاق اعلام و بیان کرد: می توان برای افزایش رطوبت در فضا از دستگاه های بخور نیز استفاده کرد و همچنین از شوینده های متناسب با پوست بدن  استفاده کرد زیرا تأثیر منفی شوینده‌ها در زمستان بیشتر آشکار می‌شود.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: افراد دارای پوست حساس و کسانی که پوستشان بیشتر در معرض شوینده‌هاست باید از صابون‌های ملایم مانند صابون‌های کرم‌دار و گلیسیرینه استفاده کنند.