آموزش/ پیوند قوی عاطفی از راه های مهم پیشگیری افسردگی در سالمندان

یک جامعه شناس گفت: آگاهی خانواده از داشتم پیوند قوی عاطفی با سالمندان و شرکت دادن آنها در انجمن ها و بنیاد های داوطلبانه از راه های مهم پیشگیری افسردگی در سالمندان است. افشاری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: همه افراد در گذر زمان به سالمندی می رسند […]

یک جامعه شناس گفت: آگاهی خانواده از داشتم پیوند قوی عاطفی با سالمندان و شرکت دادن آنها در انجمن ها و بنیاد های داوطلبانه از راه های مهم پیشگیری افسردگی در سالمندان است.

افشاری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: همه افراد در گذر زمان به سالمندی می رسند و در جامعه باید از آنها حمایت شود سالمندانی که از حمایت های منابع حمایتی مانند منابع عاطفی، ابزاری و اطلاعاتی برخوردار نباشد این سن را باور کرده و دچار مشکلاتی از جمله افسردگی خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکلاتی از قبیل عدم تعادل، از دست دادن بینایی و شنوایی، حس اضافه بودن و غیره هنگامی دامن گیرشان می شود که آنها دچار افسردگی می شوند و همیشه این  احساس را دارند که افراد خانواده دیگر به آنها بها نمی  دهند  و مخارج زندگی شان را جوان ها به اجبار به دوش می کشند.
 
افشاری اظهار داشت: از راه های مهم پیشگیری افسردگی در سالمندان این است که باید خانواده ها آگاه باشند که پیوند قوی عاطفی با سالمندان داشته باشند و همچنین فرد سالمند را مطلع کنیم که در انجمن ها و بنیاد های داوطلبانه شرکت کند تا بتواند نیازهای عاطفی و دیگر نیازهای خود را برآورده کند.
 
وی خاطر نشان کرد: از راهکارهای کاهش افسردگی سالمندان این است که، آموزش و درمان پزشکی و کانون بازنشستگان برای بالا بردن سلامت عمومی سالمند و توانمندی سازی آنها در جهت داشتن دوره سالمندی  توجه بیشتری به نیازهای اجتماعی افراد سالمند داشته باشند و در ادامه نهادهای تحقیقاتی، تحقیقات وسیعی در زمینه سالمندی انجام دهند و ضرورت این تحقیقات را در جامعه به وجود آورند.