تشکیل بنیاد فرزانگان ویژه سالمندان در استان ایلام

“صادق رستمی”، اظهار کرد: این مرکز با هدف ساماندهی وضعیت فرهنگی و اجتماعی سالمندان در مرکز استان راه‌اندازی خواهد شد. وی با بیان اینکه این بنیاد فرزانگان یک پایگاه دایمی برای استقرار سالمندان و ارتقای میزان بهره‌وری این قشر از اوقات فراغت است، افزود: هدف از ایجاد بنیاد فرزانگان ایجاد روحیه شاداب و پرنشاط در […]

“صادق رستمی”، اظهار کرد: این مرکز با هدف ساماندهی وضعیت فرهنگی و اجتماعی سالمندان در مرکز استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بنیاد فرزانگان یک پایگاه دایمی برای استقرار سالمندان و ارتقای میزان بهره‌وری این قشر از اوقات فراغت است، افزود: هدف از ایجاد بنیاد فرزانگان ایجاد روحیه شاداب و پرنشاط در سالمندان و ایجاد زمینه پرکردن اوقاف فراغت و در نتیجه ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی آنها است.

رستمی حوزه‏‌های فعالیت در کانون فرزانگان را فرهنگی و آموزشی شامل سوادآموزی، تحصیل پایه تکمیلی، نویسندگی، شعر و ادبیات، تاریخ، کتاب‌خوانی و در حوزه مذهبی شامل قرآن، تفسیر، ادعیه، مناسبت‌ها، سخنرانی، مداحی و زیارت عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه راه‌اندازی این مرکز حداقل به ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۲ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت سالمندان در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه به علت فرهنگ خاص حاکم در استان بیشتر سالمندان نزد خانواده‌هایشان نگهداری می‌شوند.