۴۰ سال دیگر، از هر چهار ایرانی یکی سالمند است

دبیر شورای ملی سالمندان کشور گفت: شمار سالمند ایران تا ۴۰ سال آینده به ۲۵ درصد مجموع جمعیت کشور افزایش می یابد. حسین نحوی نژادˈ دبیر شورای ملی سالمندان روز دوشنبه در نشست شورای ساماندهی سالمندان ایلام افزود: یک میلیون و ۷۰۰ هزار سالمند اکنون زیرپوشش خدمات دستگاه های حمایتی قرار دارند. وی ادامه داد: […]

دبیر شورای ملی سالمندان کشور گفت: شمار سالمند ایران تا ۴۰ سال آینده به ۲۵ درصد مجموع جمعیت کشور افزایش می یابد.

حسین نحوی نژادˈ دبیر شورای ملی سالمندان روز دوشنبه در نشست شورای ساماندهی سالمندان ایلام افزود: یک میلیون و ۷۰۰ هزار سالمند اکنون زیرپوشش خدمات دستگاه های حمایتی قرار دارند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این تعداد زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲۰۰ هزار نفر باقی مانده نیز زیر چتر حمایتی بهزیستی قرار دارند.

وی اظهار کرد: این تعداد از مجموع شش میلیون نفر جمعیت سالمند کشور است که به علت فقر و مسائل مالی از سوی این دو دستگاه حمایت می شوند.

دبیر شورای ملی سالمندان کشور یکی از مهمترین مشکلات این گروه اجتماعی را نداشتن بیمه درمان عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد سالمندان کشور فاقد بیمه تکمیلی بوده و برای درمان به حمایت های بیمه ای نیاز دارند.

نحوی نژاد بیان کرد: اکنون تعداد سالمندان کشور معادل هشت درصد جمعیت بوده که با توجه به رشد نزولی جمعیت این روند در ۴۰ سال آینده به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بر پایه بررسی ها، در سال ۱۴۳۰ از هر چهار ایرانی یک نفر سالمند است و این رقم معادل یک چهارم جمعیت کشور خواهد بود.

دبیر شورای ملی سالمندان کشور توضیح داد: امروزه با توجه به روند کاهش رشد جمعیت و تولد، سالمندی چهره خود را بیشتر نشان داده و در سرلوحه دغدغه های برنامه ریزان و مدیران جامعه قرار گرفته است.

وی گفت: رشد جمعیت سالمندی شوربختانه از روند رشد جمعیت در جهان فراتر رفته و این شیب تند روز به روز در حال گسترش است.

نحوی نژاد با بیان اینکه توجه به سالمندان مساله اخلاقی و خیریه نیست افزود: ساماندهی و توجه به این قشر مقوله مدیریتی کلان جامعه است.

وی نبود فرهنگ مناسب توجه به سالمندان، نداشتن نظام پیشگیری و پایش سلامت و مناسب سازی معابر و مکان های عمومی را از دغدغه های مهم جامعه سالمندان کشور برشمرد.