بنیاد فرزانگان، محلی جهت پایش سلامت سالمندان است

مدیرعامل بنیاد فرزانگان گیلان هدف از تشکیل بنیاد فرزانگان را ایجاد محلی برای پایش سلامت سالمندان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این بنیاد امکانات فرهنگی و اجتماعی آسانتر در اختیار سالمندان قرار می گیرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، ابراهیم شکری در اولین جلسه تخصصی در ارتباط با […]

مدیرعامل بنیاد فرزانگان گیلان هدف از تشکیل بنیاد فرزانگان را ایجاد محلی برای پایش سلامت سالمندان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این بنیاد امکانات فرهنگی و اجتماعی آسانتر در اختیار سالمندان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، ابراهیم شکری در اولین جلسه تخصصی در ارتباط با منزلت و جایگاه سالمندان با هدف تامین رفاه و نیازهای روانی و جسمانی و ارائه خدمات به آنان با حضور نمایندگان ۱۷ اداره کل که در سالن خزائلی بهزیستی گیلان برگزار شد، با بیان اینکه سالمندان سرمایه های اجتماعی زندگی هستند اظهار کرد: سالمندان در دنیای دیجیتال امروز باید توانمند باشند.

وی افزود: بنیاد فرزانگان در حقیقت، یک پایگاه دائمی برای استقرار سالمندان و ارتقای میزان بهره وری این قشر از اوقات فراغت است.

شکری هدف از تشکیل بنیاد فرزانگان را ایجاد محلی برای پایش سلامت سالمندان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این بنیاد امکانات فرهنگی و اجتماعی آسانتر در اختیار سالمندان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های توانمندسازی سالمندان حضور آنان در جامعه است تصریح کرد: تفریح باعث طولانی شدن عمر سالمندان می شود.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان گیلان با اشاره به اینکه بهداشت و شرایط زندگی در ایران بهبود یافته است گفت: در جمهوری اسلامی ایران امید به زندگی بالا رفته است.

وی اضافه کرد: آمارهایی که میانگین رشد جمعیت نشان می دهد حاکی از آن است که جمعیت سالمندی در کشور ۸ درصد ولی در گیلان ۱۰ درصد است.

شکری با بیان اینکه گیلان، پیرترین استان کشور است اظهار کرد: سالمندان باید در سن بازنشستگی احساس بالندگی کنند نه احساس بیهودگی.

وی، بنیاد فرزانگان را متشکل از سالمندان فرهیخته با هدف برنامه ریزی برای سالمندان دانست و خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران بنیاد فرزانگان به عنوان یک بازو در کنار بهزیستی می تواند به سالمندان خدمات بهتری ارائه دهد.

وی درخصوص هدف کلی طرح بنیاد فرزانگان گفت: راه‌اندازی بنیاد فرزانگان یا مؤسسه مردمی فرهنگی، هنری و ورزشی سالمندان برای ایجاد روحیه شاداب و پرنشاط در این قشر صورت گرفته است.