طرح محسنین در چهارمحال و بختیاری اجرا می‎شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح محسنین برای نخستین بار در این استان خبر داد. وی گفت: این طرح با هدف دستگیری از خانوارهای بی‌بضاعت و حمایت از فرزندان طلاق، نیازمندان و سالمندان در استان اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابوالقاسم رستگار پیش ازظهر امروز در جمع […]

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح محسنین برای نخستین بار در این استان خبر داد.

وی گفت: این طرح با هدف دستگیری از خانوارهای بی‌بضاعت و حمایت از فرزندان طلاق، نیازمندان و سالمندان در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابوالقاسم رستگار پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون ۴ هزار و ۵۰۰ یتیم در این استان شناسایی شده و با همیاری ۱۶ هزار و ۵۰۰ فرد خیر، حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای هر یتیم سه یا چهار حامی در نظر گرفته شده است، گفت: تلاش می‌شود تا پایان امسال تعداد حامیان ایتام استان را به ۱۷ هزار نفر برسانیم.

رستگار خاطرنشان کرد: حامیان ایتام سال گذشته ۲۷ میلیارد ریال در اختیار این تعداد یتیم قرار دادند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح محسنین برای نخستین بار در این استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف دستگیری از خانوارهای بی‌بضاعت و حمایت از فرزندان طلاق، نیازمندان و سالمندان در استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طرح آتیه ایتام نیز طرح دیگری است که با حمایت از بانک‌ها و بیمه‌ها در این استان اجرا می‌شود و بعد از ۱۵ سال علاوه بر پرداخت پول حامی برابر آن را نیز بانک‌ها در اختیار کودک یتیم قرار می‌دهند.

رستگار در ادامه از افزایش ۱۴ درصدی میزان صدقه جمع‌آوری شده از مردم استان در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ میلیارد ریال از مشترکان طرح صدقات، جمع‌آوری شد.

وی تعداد مشـترکان طرح صدقات در چهارمحال وبختیاری را ۱۴۰ هزار خانوار اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۱۰۴ هزار صندوق کوچک در منازل، ۲۶ هزار صندوق در فروشگاه‌ها، ۵ هزار و ۵۰۰ صندوق متوسط در سازمان‌ها، اداره‌ها، پایانه‌های مسافربری، مراکز آموزشی و نظامی و ۷ هزار صندوق بزرگ در میادین، معابر و مکان‌های عمومی استان قرار دارد.