سالمندان از مصرف خودسرانه دارو خوداری کنند

رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: سالمندان باید هنگام ناراحتی های قلبی و عروقی از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند. به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان، دکتر نادعلی مهدی پوربا بیان اینکه بیماریهای قلبی و عروقی بیش از ۴۰درصد از مرگ و میرها را در ایران به خود […]

رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: سالمندان باید هنگام ناراحتی های قلبی و عروقی از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان، دکتر نادعلی مهدی پوربا بیان اینکه بیماریهای قلبی و عروقی بیش از ۴۰درصد از مرگ و میرها را در ایران به خود اختصاص داده اند، مهمترین بیماریهای قلبی و عروقی را افزایش و کاهش فشارخون، انسداد رگ ها، تصلب شرائین، نارسایی قلبی، واریس و دیگر بیماریها عنوان کرد.

وی افزود: سوءتغذیه، ورزش های ناصحیح، افراط در فعالیت های اجتماعی و تغذیه، خستگی های مغزی و بدنی شدید، خستگی های عصبی و روانی، چاقی، ضربه های عصبی بی موقع، استرس، برخی از اعتیادها و تحریکات عصبی شدید عوامل مهمی هستند که باعث ایجاد ناراحتیهای قلبی و عروقی می شوند.

دکتر مهدی پور تأکید کرد: افراد نباید در مصرف غذاهای چرب، پرنمک و قندی افراط کنند، چرا که مصرف بی رویه و بیش از حد این مواد، منجر به نارسایی قلبی می شود.

وی حفظ خونسردی در مقابل شوک و هیجانات، داشتن ۸ ساعت خواب عمیق، مسافرت و ورزش را تا حدودی در کاهش بیماریهای قلبی و عروقی موثر دانست.

وی به بیماران قلبی توصیه کرد : از هیجانات آنی که نتیجه آن فقط فرسودگی مغز، خستگی روح و ناتوانی قلب می باشد دوری کنند.