سالمندان برای ثبت‌نام به بهزیستی مراجعه کنند

 معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ضمن تشریح جزئیات طرح مراقبین خانگی از سالمندان خواست با مراجعه به سازمان بهزیستی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: طرح مراقبین خانگی به زودی در تهران آغاز خواهد شد و سالمندان می‌توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی ضمن قرار گرفتن […]

 معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ضمن تشریح جزئیات طرح مراقبین خانگی از سالمندان خواست با مراجعه به سازمان بهزیستی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: طرح مراقبین خانگی به زودی در تهران آغاز خواهد شد و سالمندان می‌توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی ضمن قرار گرفتن در آمار این طرح، از سایر خدمات این سازمان به سالمندان استفاده کنند.

وی ادامه داد: طرح مراقبین خانگی طرحی برای ارائه خدمات توانبخشی به افرادی است که دارای معلولیت بوده یا به دلیل کهولت سن قادر به انجام کارهای شخصی خود نیستند و طبق تایید کمیسیون پزشکی به مراقبت احتیاج دارند؛ این طرح به صورت پایلوت در برخی استان‌های کشور از سال گذشته آغاز شده و قرار است به زودی در استان تهران نیز اجرا شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و هدف از اجرای این طرح نگهداری معلولان و سالمندان در کانون خانواده است، اما در عین حال ارائه خدمات خاص به آنهاست چرا که افراد خانواده نمی‌توانند این کارها را برای آنها انجام دهند.

سخنگویی با اشاره به تعداد افرادی که برای این خدمات آموزش‌های خاص دیده‌اند، افزود: سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ نفر برای این منظور آموزش دیدند که با توجه به اجرای کشوری این طرح از این منبعد، این تعداد سه برابر افزایش خواهد داشت.

وی هزینه اجرای این طرح را ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: مراقبین خانگی یک روز در میان به منازل افراد تحت پوشش رفته و تا ۶ ماه این کار را ادامه می‌دهند تا فرد منظور حتی‌الامکان به خودکفایی برسد.