۸۵ درصد سالمندان همراه خانواده هایشان زندگی می کنند

رئیس دبیر خانه شورای عالی سالمندان بهزیستی کشور اعلام کرد: ۸۵ درصد از سالمندان به همراه خانواده هایشان زندگی می کنند و حدود ۱۵ هزار نفر در مرhکز وابسته به این سازمان به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند. [divider] نحوی نژاد تأکید بر وجود حدود ۶ میلیون سالمند در سراسر کشور اظهار داشت: ۸۵ […]

رئیس دبیر خانه شورای عالی سالمندان بهزیستی کشور اعلام کرد: ۸۵ درصد از سالمندان به همراه خانواده هایشان زندگی می کنند و حدود ۱۵ هزار نفر در مرhکز وابسته به این سازمان به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند.
[divider]

نحوی نژاد تأکید بر وجود حدود ۶ میلیون سالمند در سراسر کشور اظهار داشت: ۸۵ درصد از این جمعیت به همراه خانواده هایشان زندگی می کنند و فقط ۱۵ هزار سالمند درمراکز وابسته به سازمان بهزیستی به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند.

وی در خصوص سالمندانی که تنها زندگی می کنند نیز گفت: فقط ۱۰ درصد از سالمندان تنها زندگی می کنند و به منظور کاهش تعداد این سالمندان توسعه مراکز روزانه در دستور کار قرار دارد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ مرکز روزانه در سراسر کشور وجود دارند که سالمندان فقط از صبح تا ظهر را در پی مراکز سپری می کنند و بعد از آن به نزد خانواده هایشان باز می گردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران