تهران / برگزاری دوره آموزشی سالمندیاری ویژه مراقبین شهرستان شهریار

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محبوبه پور عوض معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان شهریار در حاشیه این مراسم گفت: این دوره آموزشی به مدت ۳ روز در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود که امروز ویژه مراقبینی است که افراد سالمند در منازل خود نگهداری می‌کنند و مدرس این […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محبوبه پور عوض معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان شهریار در حاشیه این مراسم گفت: این دوره آموزشی به مدت ۳ روز در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود که امروز ویژه مراقبینی است که افراد سالمند در منازل خود نگهداری می‌کنند و مدرس این دوره مباحث مربوطه را به بهترین شکل به حاضرین تدریس کرد.

وی گفت؛ اکثر سالمندانی که در منازل نگهداری می‌شوند دارای معلولیت و بسترگرا هستند که به مراقبین این سالمندان آموزش می‌دهیم تا ان شاالله برخی از مسائل مراقبتی که پیش می‌آید را با کمترین خطا به انجام برسانند.

 محبوبه پور عوض افزود: این دوره‌های آموزشی طی تفاهم نامه سه‌جانبه سازمان بهزیستی کشور، سازمان نظام پرستاری و فنی حرفه‌ای منعقد شده و برای افرادی که در این دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند گواهینامه معتبر سالمندیاری صادر می‌گردد.

 در ادامه طاهره خدابنده لو کارشناس ارشد مدیریت در سازمان نظام پرستاری نیز گفت: در این دوره آموزشی مباحثی با هدف بهبود و بالا بردن خدمات مراقبتی و نگهداری برای سالمند و خانواده سالمند در نظر گرفته شده است تا وضعیت مراقبتی آنها بهبود پیدا کند.

 وی افزود : در این دوره نحوه نگهداری سالمند، غذا دادن به سالمندان، مواردی در خصوص بیماری بخصوص دیابت و فشار خون، بهداشت و بیماری‌های اعصاب و روان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.