استعدادهای برتر سالمند در گنجینه های شهر معرفی شدند 

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش همشهری آنلاین، حمید صاحب در آیین اختتامیه نخستین رویداد گنجینه های شهر تهران که در تالار ایوان شمس و با حضور مدیران شهرداری و دبیرکل کانون جهان دیدگان تهران برگزار شد، افزود: شهرداری برای نخستین بار دارد از پوسته‌ی قدیمی خود خارج می‌شود و به موضوعات […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش همشهری آنلاین، حمید صاحب در آیین اختتامیه نخستین رویداد گنجینه های شهر تهران که در تالار ایوان شمس و با حضور مدیران شهرداری و دبیرکل کانون جهان دیدگان تهران برگزار شد، افزود: شهرداری برای نخستین بار دارد از پوسته‌ی قدیمی خود خارج می‌شود و به موضوعات فرهنگی و اجتماعی و هنر و هنرمندان توجه جدی می کند.

وی افزود: رویداد گنجینه‌های شهر تهران به عنوان نخستین رویداد استعدادیابی سالمندان شهر تهران برای اولین بار این ماموریت را پیدا کرده است که بخشی از هنرمندان جهان دیده شهر تهران را گرد هم بیاورد.

ارسال ۱۲ هزار اثر به گنجینه های شهر

مدیرکل سلامت شهرداری تهران استقبال از نخستین رویداد گنجینه های سهر را بی سابقه عنوان کرد و گفت: در نخستین جشنواره بالغ بر ۱۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و از این تعداد ۴۰۰ اثر به مرحله نهایی راه یافته است. از این تعداد ۹۰ اثر منتخب در ۷ رشته با رای هیات داوران برگزیده و تجلیل شدند.

صاحب با بیان اینکه هنر هنرمندان جهان دیده در این رویداد نشان از طراوت و جوانی روح شرکت کنندگان است، اظهار داشت: جان جهان هرگز پیر و فرتوت نمی شود گرچه ممکن است تن پیر شود اما، این پیر شدن به معنای خستگی و از پا افتادن نیست.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این رویداد بیش از ۱۰ ماه کار کارشناسی انجام شده است، از فعال نبودن دستگاه های متولی در این حوزه انتقاد کرد و گفت: انتظار می رود در سال های آینده دستگاه هایی که به شکل مستقیم در حوزه سالمندان ماموریت و مسولیت دارند نقش آفرینی بیشتری برای برگزاری باشکوه تر این رویداد داشته باشند.

در این مراسم هیات داوران جشنواره در بیانیه ای با قدردانی از ارسال آثار در رشته های مختلف با اهدای تندیس و لوح سپاس از هنرمندان جهان دیده منتخب این رویداد تجلیل کرد.