پیوند جوانان با سالمندان موجب موفقیت جامعه می شود

جانشین مدیر کل بهزیستی استان سمنان پیوند جوانان با سالمندان را موجب موفقیت جامعه دانست و گفت: با توجه به اینکه جامعه بسوی پیری می رود باید توجه جدی تری به مسائل سالمندان در کنار مسائل حوزه جوان در راستای ایجاد جامعه پویا و آرمانی شود. به گزارش خبرنگارمهر، علیرضا ایزدپور ظهر شنبه در مراسم […]

جانشین مدیر کل بهزیستی استان سمنان پیوند جوانان با سالمندان را موجب موفقیت جامعه دانست و گفت: با توجه به اینکه جامعه بسوی پیری می رود باید توجه جدی تری به مسائل سالمندان در کنار مسائل حوزه جوان در راستای ایجاد جامعه پویا و آرمانی شود.

به گزارش خبرنگارمهر، علیرضا ایزدپور ظهر شنبه در مراسم بازدید کارکنان جوان بهزیستی استان سمنان به مناسبت روز جوان از خانه سالمندان نور سمنان، ضمن تبریک و تهنیت اعیاد شعبانیه و روز جوان اظهار داشت: جوانان با بازدید از خانه سالمندان قدر جوانی خود را بدانند.

وی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که باید جوانان قدر جوانی قبل از پیری، قدر سلامتی قبل از بیماری، قدر امکانات مالی و ثروت را قبل از فقر، و قدر عمر خود را قبل از مرگ بدانند، عنوان کرد: باید جوانان از تجربه های سالمندان در امور زندگی خود استفاده کنند.

ایزدپور با تأکید بر اینکه جوانان دارای سرمایه عظیمی هستند، از جوانان خواست قدر سلامتی خود را بدانند.

  • ظرفیت خانه سالمندان نور ۵۰ نفر است

مدیر عامل مرکز سالمندان نور سمنان با بیان اینکه دوران جوانی به سرعت می گذرد و به سالمندی نزدیک می شویم گفت: دوران سالمندی با  مشکلاتی همراه است.

یحیی حاجیان، ظرفیت خانه سالمندان نور را ۵۰ نفر عنوان کرد و افزود : هم اکنون ۴۶ سالمند در این مرکز نگهداری می شوند.

وی رده سنی سالمندانی که در مرکز نور نگهداری می شوند را ۶۰ سال به بالا اعلام کرد و افزود: در این مرکز خدمات پزشکی، مددکاری، فیزیوتراپی، نگهداری و… به سالمندان ارائه می شود.

حاجیان با تاکید بر اینکه باید قدر سالمندان را بدانیم اظهار داشت: در خانه سالمندان هم می توانیم، سالمندان را مورد تکریم قرار دهیم.

وی با اشاره به این مطلب که نگهداری سالمندان در خانه و کنار خانواده از آرزوهای ماست خاطر نشان کرد: البته بعضی از سالمندان در مرکز موجب آرامش می کنند و معضلات آنها رفع می شود.

  • دوران جوانی، مهم ترین و مؤثرترین مرحله تکوین و تکمیل شخصیت انسان

مشاور جوان مدیر کل بهزیستی استان سمنان نیز در این بازدید دوران جوانی را لحظات  طلایی عمر هر انسانی دانست و ضمن بیان اینکه در این دوران روحیات خاصی در انسان وجود دارد که بعدها به تناسب سن کم رنگ تر می شود، اظهار داشت: از این رو بهره برداری بهینه از این ویژگی ها و جهت دهی آن ها می تواند تأثیر شگرفی بر حیات انسان بگذارد.

سمیرا صادقی کسب علم و دانش را از مهمترین وظایف جوانان دانست و گفت: دوران جوانی، مهم ترین و مؤثرترین مرحله تکوین و تکمیل شخصیت انسان است.

وی با اشاره به این مطلب که جوانی دوران تربیت پذیری است و فرصتی است که در آن عقیده و اخلاق ریشه دار شده و فضایل و ملکات انسانی در او تثبیت می شود افزود: این دوره از مهمترین و در عین حال از پیچیده ترین مراحل حیات است.

  • فعالیت ۱۲۵ پرسنل جوان در بهزیستی استان سمنان

مشاور جوان مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند “جوانان سرمایه ملت ما هستند” افزود: جوانان باید از فرصت طلایی زندگی خود بهره برداری کافی را داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه ۱۲۵ پرسنل جوان در بهزیستی استان سمنان مشغول فعالیت هستند اظهار داشت: کلاس های مهارت زندگی، کلاس های آموزشی و تربیتی، و فعالیت فرهنگی و مذهبی از جمله برنامه های این اداره کل برای پرسنل جوان است.

صادقی در خاتمه بازدید از خانه سالمندان، دیدار خانواده جوان ترین شهید شهرستان سمنان و تجلیل از همکاران نمونه جوان در سازمان را از مهمترین برنامه های اداره کل بهزیستی به مناسبت روز جوان عنوان کرد.

گفتنی است؛ در پایان مسئولان و کارکنان جوانان بهزیستی استان سمنان پای صحبت های سالمندان نشستند و با نوشتن متنی در دفتر خاطرات یکی از سالمندان از آنها دلجویی کردند.