شهردار تهران

تهران / زاکانی: باید برای تهران مرکز سالمندان بسازیم

هرم جمعیتی نشان می دهد که شیب سالمندی در کشور تند است و پیش بینی می شود سال ۱۴۲۰، جمعیت سالمندی کشور به ۲۰ درصد می رسد و از این رو ضرورت دارد در راستای نشاط و سلامت سالمندی گام هایی برداشته شود.

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، هرم جمعیتی نشان می دهد که شیب سالمندی در کشور تند است و پیش بینی می شود سال ۱۴۲۰، جمعیت سالمندی کشور به ۲۰ درصد می رسد و از این رو ضرورت دارد در راستای نشاط و سلامت سالمندی گام هایی برداشته شود.

شهردار تهران در این مراسم گفت: «سالمندان افتخار ما هستند. چرا که گذشته و عمر خود را صرف آبادانی کشور کردید و حال نوبت ماست که نوکر و خدمتگزار شما باشیم. سالمندان با حضور در این رقابت ها نشاط و سرزندگی را به جامعه تسری می دهند و امیدواریم که ثمره آن در شکل گیری جامعه بانشاط و با کیفیت از هر جهت موثر باشد.»

میانگین سن سالمندی در تهران

افزایش سن سالمندی در کشور به طور میانگین ۱۱ درصد اما در تهران ۱۳ درصد است و در برخی از مناطق (۶،۱۴ و ۱۶) میانگین به عدد ۱۶ هم می رسد. شهردار تهران با بیان این مطلب تاکید کرد: «تلاش ما این است که شهر را مناسب سازی کنیم. و همچنین خدمات ویژه در حوزه های مختلف حمل و نقلی و .‌… ارایه کنیم و در باشگاه سالمندی به زودی این موارد اطلاع رسانی خواهند شد.»

زاکانی ایجاد چندین مرکز سالمندی را ضروری دانست و گفت: «در مراکز سالمندی مورد نظر تلاش بر این است که تمام امکانات مورد نیاز ( تفریحی ، سلامت و …) ایجاد شود که بتوانیم خدمات متمرکز با کیفیتی به سالمندان ارائه کنیم. همچنین امیدوارم این رویدادها که موجبات نشاط شما را فراهم می کند تداوم داشته باشد.»