روز جهانی سالمندان

گیلان / پیام گرامیداشت مدیرکل بهزیستی گیلان بمناسبت روز جهانی سالمندان

مدیرکل بهزیستی گیلان در پیامی فرارسیدن روز جهانی سالمندان را تبریک گفت.

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، مدیرکل بهزیستی گیلان در پیامی فرارسیدن روز جهانی سالمندان را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل می باشد:

” بسمه تعالی “

سالمندی دوره کمال، پختگی، بردباری، خردمندی، شکیبائی و صلابت اس. سالمندی بلندای زندگی هر انسان است، که با کوله‌باری از تجربه می‌توان به گذشته، حال و آینده نگریست. سالمندی پدیده‌ای است با جنبه‌های مختلف زیستی، روانی و اجتماعی؛ شاید فردی که از لحاظ زیستی و جسمی در شرایط سالمندی قرار دارد، از جنبه‌های روان شناختی از بسیاری از افراد همسن خود جوان تر و با نشاط تر باشد، امروزه با توجه به پیشرفت علم و دانش و بهبود شرایط بهداشتی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بسیاری از کشورهای دنیا، سن امید به زندگی افزایش یافته است و این روند روبه رشد همچنان ادامه دارد.

آنچه مهم است، تنها طولانی کردن دوران زندگی نیست بلکه باید به این نکته بسیار مهم توجه داشت که این سال‌های عمر در نهایت آرامش و با سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی سپری شود و در صورتی که چنین شرایطی بوجود نیاید پیشرفت‌های علمی برای تأمین زندگی طولانی‌تر، بی نتیجه و مخاطره آمیز خواهد بود. پیشگیری از دوران سالمندی اجتناب ناپذیر است و این دوره یکی از مراحل زندگی است که می‌توان با حفظ بهداشت جسمانی و روانی از عوارض و مشکلات آن کاست و آن را به دوره‌ای فعال، مطلوب، بدون دغدغه و لذت بخش تبدیل کرد.

اینجانب فرا رسیدن نهم مهر ماه روز جهانی سالمند را گرامی داشته و برای تمامی سالمندان گرامی سلامتی و زندگی هرچه بهتر را آرزومندیم. این روزها فرصتی است برای تقدیر و تشکری شایسته از زحمات فراوانی که این عزیزان در بخش‌های مختلف جامعه متحمل شده‌اند.چرا که پیامبر اعظم فرمودند: و قرّوا کبارکم (سالمندان خود را گرامی دارید).

از خداوند متعال دوام عمر و صحت و سلامت و عافیت را برای همه سالمندان و شهروندان عزیز مسألت دارم.