خوراکی‌هایی که باید در سالمندی کمتر خورده شوند

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، لبنیات ،با افزایش سن ممکن است در هضم شیر یا محصولات لبنی دچار مشکل شوید، اما مجبور نیستید تمام محصولات لبنی، کلسیمی و پروتئینی را که از آن ها به دست می آید ، کنار بگذارید. بسیاری از افراد […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، لبنیات ،با افزایش سن ممکن است در هضم شیر یا محصولات لبنی دچار مشکل شوید، اما مجبور نیستید تمام محصولات لبنی، کلسیمی و پروتئینی را که از آن ها به دست می آید ، کنار بگذارید. بسیاری از افراد می توانند مقادیر کمی لبنیات را بدون ناراحتی معده مصرف کنند و برخی از محصولات لبنی بهتر از بقیه هضم می‌شوند. ماست ساده بدون چربی و پنیرهای کم چربی محصولات لبنی بدون لاکتوز را امتحان کنید.

کافئین

اگرچه ممکن است کافئین برای همه مشکلی ایجاد نکند، اما می‌تواند باعث ایجاد اضطراب یا عصبانیت در برخی افراد شود. کافئین همچنین می تواند ضربان قلب شما را افزایش دهد و باعث مشکلات خواب شود. قطع سریع کافئین ممکن است باعث سردرد، حالت تهوع یا استفراغ شود. به آرامی نوشیدنی های کافئین دار را با آب، چای گیاهی یا دمنوش‌های بدون کافئین جایگزین کنید.

گوشت ها

برخی از گوشت‌ها، مانند استیک بدون چربی ممکن است جویدن سختی داشته باشند. شما باید به دنبال گوشت چرخ کرده بدون چربی یا کمتر از ۱۰ درصد چربی باشید. یا برای یک منبع پروتئینی سالم‌تر که جویدن آن آسان است، ماهی را امتحان کنید.

غذاهای پر نمک

اگر ۵۱ سال یا بیشتر دارید یا جزو گروه های پرخطر هستید، انجمن قلب آمریکا توصیه می کند مراقب میزان سدیم دریافتی خود باشید. سدیم بیش از حد می تواند فشار خون را افزایش و شما را در معرض خطر حمله قلبی و سکته قرار دهد.

جوانه خام

شبدر، یونجه، تربچه و جوانه ماش سرشار از ویتامین B و دیگر مواد مغذی هستند. اما جوانه‌های خام می‌توانند برای سالمندان و هر کسی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، تهدیدی برای سلامتی باشد. از آن جایی که جوانه هادر محیطی گرم و مرطوب رشد می‌کنند، شرایط بهتری را برای رشد باکتری ها نسبت به دیگر محصولات تازه فراهم می کنند. برای لذت بردن از جوانه ها، قبل از خوردن، آن‌ها را کاملا بپزید.