معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری

تهران/ برگزاری سومین جلسه شورای ملی سالمندان استان

سومین جلسه شورای ملی سالمندان بهزیستی شهر تهران در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

این جلسه با حضور شایان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، محمود برزگر دبیر شورای ملی سالمندان و سرپرست بهزیستی شهر تهران، نیکرو معاون توانبخشی بهزیستی تهران و سایر اعضا تشکیل گردید.

برزگر ضمن تاکید بر جایگاه سالمندان و احترام به آنان در دین مبین اسلام و همچنین فرهنگ ایرانی در مورد جلسه مذکور و مصوبات آن اظهار داشت: در این جلسه گزارش عملکرد کمیته های تخصصی در راستای مصوبات جلسه قبل و اهداف شورای ملی سالمندان توسط روسای کمیته ها ارائه و مصوب شد طی هفته آتی به منظور آشنایی کمیته های تخصصی با خدمات مراکز روزانه سالمندان از یکی از این مراکز بازدید بعمل آید.

وی در ادامه عنوان کرد: گزارش مناسب سازی شهرداری در خصوص فضای شهری مناسب برای سالمندان در جلسه آتی بررسی می گردد و از دیگر مصوبات، لزوم آموزش ورزش تای چی برای بهره مندی سالمندان از این ورزش و منافع آن توسط مرکز بهداشت شمال و با کمک اداره ورزش بود.

برزگر گفت: ظرفیت سنجی مراکز مختلف برای ارائه تجهیزات به سالمندان و همچنین تهیه پیش نویس انجام مشاوره رایگان و بررسی زیرساخت ها در سرای محله های شهر تهران توسط کمیته بهداشت بخش دیگری از تصمیمات جلسه بود و در این شورا مقرر شد با نگاه بر ظرفیت های موجود دستگاهها، تفاهم نامه هایی را در این خصوص تهیه کنند.

سرپرست بهزیستی شهر تهران افزود: اهمیت همکاری شبکه سلامت، رسانه ها از جمله رادیو و حضور کمیته امداد امام خمینی در تمامی کمیته‌های تخصصی در این جلسه اشاره شد.