معاون اجتماعی شهرداری اصفهان

نیاز جدی اصفهان به محیط دوستدار سالمند

سعید امامی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان به‌عنوان نهادی که نقش جدی در اجرای محیط حمایت از سالمندان بر عهده دارد در این نشست حضور پیدا کرده تا نقش آفرینی کند و بتواند در آینده با همت بیشتر به مسیر خودش ادامه دهد.

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، سعید امامی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این نشست، با اشاره ویژگی‌های شهر دوستدار سالمند، اظهار کرد: شهرداری اصفهان به‌عنوان نهادی که نقش جدی در اجرای محیط حمایت از سالمندان بر عهده دارد در این نشست حضور پیدا کرده تا نقش آفرینی کند و بتواند در آینده با همت بیشتر به مسیر خودش ادامه دهد.

وی با اعلام اینکه محیط دوستدار سالمند نیاز جدی شهر اصفهان است، افزود: شاید اکنون اهمیت موضوع توجه به سالمندان چندان هویدا نباشد، اما در آینده‌ای نزدیک این موضوع اهمیت خودش را نشان خواهد داد و مدیران به این فکر می‌افتند که پرداختن به این موضوع را جزو اولویت‌های کاری خودشان قرار دهند.

امامی خاطرنشان کرد: “اصفهان، شهر زندگی” شعاری بود که تحقق آن در دوره جدید مدیریت شهری به‌عنوان یک هدف اصلی در نهادهای شهری مطرح شد و معاونت اجتماعی شهرداری دستیابی به شاخص‌های اصلی شهر زندگی را جزو اهداف اصلی خودش می‌داند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، توضیح داد: شهر زندگی، شهری است که چهار جریان زندگی شهری، در آن بسترسازی شده باشد و آن چهار جریان تحت عنوان‌های حرکت، سکون، تفریح و اظطراب هستند که برای زیست شهر مطرح می شوند. شهر زندگی شهری است که بتوانند نیازهای زندگی شهری را در این چهار عرصه به درستی مرتفع کند.

وی اطهار کرد: همچنین شهر دوستدار سالمند شهری است که برای سالمندان مناسب‌سازی شود و توانایی رویارویی سالمندان را با استرس افزایش دهد و تاب‌آوری اجتماعی سالمندان را بالا ببرد.