بهزیستی استان البرز

البرز / چهارمین جلسه فصلی شورای سالمندان استان البرز برگزار شد

چهارمین جلسه فصلی شورای سالمندان استان البرز در سال جاری به ریاست استانداری و دبیری اداره کل بهزیستی استان در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز تشکیل شد.

چهارمین جلسه فصلی شورای سالمندان استان البرز در سال جاری به ریاست استانداری و دبیری اداره کل بهزیستی استان با حضور” دکتر فردی” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و عبداله فلاح نژاد معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز، و سایر دستگاههای عضو در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز تشکیل گردید.

 در این جلسه پس از پیگیری مصوبات جلسه قبل، اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی از روند عملکرد کمیته های تخصصی شورای سالمندان و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی از وضعیت سلامت سالمندان در جامعه گزارشی مبسوط ارائه نمودند.

در ادامه جلسه عبداله فلاح نژاد معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز عنوان نمود ؛بحث و مقوله سالمندی در کشور ما از تخمین جهانی پیشی گرفته و در حال حاضر در سال جاری آمار رشد جمعیت سالمندان کشور به ۱۰ درصد رسیده است.

وی در ادامه گزارش مبسوطی از حوزه سالمندی در سطح استان و همچنین وضعیت سالمندان در مراکز نگهداری شبانه روزی و روزانه تحت نظارت بهزیستی ارائه نمود.

دکتر داداشی مدیر گروه سلامت وخانواده دانشگاه علوم پزشکی در خصوص واکسیناسیون سالمندان مقیم در مراکز  نگهداری، وضعیت تغذیه و شرایط موجود جامعه در راستای خدمات رسانی و ایجاد رفاه اجتماعی برای این قشر موضوعات و پیشنهاداتی مطرح نمود.

میدان میری نماینده اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گزارشی در خصوص برگزاری کمیته تخصصی شورای سالمندان در قالب ۴ مصوبه از جمله دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین، تولید محتوا توسط صدا وسیما، تکریم و پاسداشت سالمندان توسط دستگاههای دولتی و برش استانی سند ملی سالمندان ارائه کرد.

در ادامه جلسه دکتر فردی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و رئیس جلسه عنوان نمود : با نگاهی به روند رو به رشد جمعیت سالمندان و افزایش میزان امید به زندگی، هرگونه  برنامه ریزی و سیاستگذاری و هماهنگی در امور سالمندان امری ضروری واجتناب ناپذیر بوده و مستلزم برنامه های نوین و راهبردی به منظور پیشبرد اهداف شورای سالمندی توسط دستگاهها و سازمانهای متولی این امر می باشد.

دکتر فردی اظهار نمود: نظر به این که در سطح استان با ظرفیت بالا و جمعیت قابل توجه این عزیزان مواجه هستیم وظیفه شورای سالمندان استان دوچندان میگردد و با توجه به این که در قانون وظیفه کلیه دستگاههای عضو روشن و مشخص شده،  لازم است نیازهای این قشر از جنبه های اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی، تفریحی و ورزشی و… و. ، بررسی، پیگیری  و تأمین گردد.

در پایان این جلسه موارد ذیل جهت اجرایی شدن به تصویب رسید.
مقرر گردید تا زمان برگزاری جلسه آتی در خصوص وضعیت سالمندان یارانه بگیر توسط دبیرخانه و اداره کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی اقدام لازم بعمل آید.

همچنین مقرر گردید باتوجه به مسئله کمیته تخصصی شورای سالمندان مبنی بر برش استانی سند ملی سالمندان این مهم تا پایان سال جاری توسط دبیرخانه شورای سالمندان پیگیری و اقدامات لازم بعمل آید.

همچنین مقرر گردید تا زمان برگزاری جلسه آتی، دستگاههای عضو شورای سالمندان گزارش عملکرد سالیانه  دستگاه متبوع را به این دبیرخانه ارسال نمایند.