رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران:

کرونا باعث ایجاد ضعف عضلات مفرط در سالمندان شده است

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: کرونا باعث ایجاد ضعف مفرط عضلات در سالمندان و نوجوانان شده و اضافه وزن را افزایش داده است.

احمد موذن زاده افزود: انجام ورزش در یک روال تدریجی و مرتب روزانه به صورت ایروبیک، همراه با گرم کردن مناسب و رعایت اصول و تمرینات ورزشی مناسب، می‌تواند از عارضه‌های کم تحرکی بکاهد.

وی تصریح کرد: افراد بالای ۵۰ سال که دارای مشکلات عضلانی اسکلتی هستند، حتما با فیزیوتراپیست خود برای آموزش ورزش مناسب مشورت و با پیاده روی روزانه به مدت حداقل ۴۵ دقیقه از بروز پوکی استخوانی پیشگیری کنند.

موذن زاده با بیان اینکه شعار همایش امسال انجمن فیزیوتراپی ایران “ فیزیوتراپی دانش و هنر بهبود تحرک و سلامت “ است، اظهار داشت: سی و دومین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در روزهای ۷ و ۸ بهمن و ۱۳ تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ به مدت ۵ روز با امتیاز باز آموزی برای فیزیوتراپیست ها برگزار می شود.

وی ادامه داد: گروه‌های توانبخشی مانند فیزیوتراپیست ها در تمامی مقاطع و همکاران کار درمان، سایر گروه‌های تخصصی پزشکی مانند طب فیزیکی و توانبخشی، ارتوپدی، طب ورزشی، نورولوژی و جراحی مغز و اعصاب و سایر رشته‌های تخصصی پزشکی و توانبخشی نیز می توانند در این همایش حضور یابند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران تصریح کرد: در کنار برگزاری سی و دومین کنگره فیزیوتراپی ایران که با حمایت دانشکده‌های علوم توانبخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان نظام پزشکی، فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون جهانی فیزیوتراپی برپا می شود حدود ۲۰ کارگاه آموزشی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی برگزار خواهد شد.

به گفته موذن زاده، نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی، توانبخشی و پزشکی نیز درحاشیه این همایش برگزار می شود و بیش از ۸۰ شرکت تجاری، تولیدی و دانش بنیان تولید کننده و وارد کننده تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی درآن حضور دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، انجمن فیزیوتراپی ایران برای تقویت تولیدات داخلی تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی، به خصوص در ایام کرونا و شرایطی که از نظر واردات تجهیزات و تبادلات ارزی دچار محدودیت‌هایی بودیم، امیدواریم که محصولات شرکت‌های تولیدکننده و دانش بنیان داخلی مورد توجه همکاران ما قرار گیرد.