افزایش ۳ برابری جمعیت سالمندان

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه تعداد سالمندان کشور تا چند سال آینده به ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند، گفت: سازمان پیشگامان خدمت به زودی رونمایی می‌شوند.  [divider] همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با ارائه گزارش عملکردی از خدمات سازمان بهزیستی، گفت: در حال حاضر […]

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه تعداد سالمندان کشور تا چند سال آینده به ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند، گفت: سازمان پیشگامان خدمت به زودی رونمایی می‌شوند.

 [divider]

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با ارائه گزارش عملکردی از خدمات سازمان بهزیستی، گفت: در حال حاضر ۱٫۲ میلیون نفر سالمند در کشور داریم که این تعداد تا چند سال آینده به ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: توجه ویژه به آینده سالمندان نیاز به زیرساخت‌ها و مراکز مختلف تخصصی دارد، که یک بخش از از این نیازها به پشتوانه‌های قانونی و بخش دیگر به عزم ملی بستگی دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه شورای ملی سالمندان به عنوان جایگاه قانونی مدتی است که تعطیل شده است، گفت: همانطور که وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی وعده داده است، این شورا مجددا از ماه آینده فعال شده و تصمیمات لازم مربوط به سالمندان در شورا گرفته خواهد شد.

jhjh

وی سازمان بهزیستی را سازمانی خواند که خدمات مختلفی را از دوران کودکی تا سالمندی به افراد ارائه می‌کند و افزود: این سازمان یکی از افتخارات جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برنامه‌های جدیدی به این سازمان ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد:‌ این برنامه‌ها به طور دقیق اجرا خواهد شد.

وی پیشگیری و آگاه‌سازی عمومی را از جمله اقدامات سازمان بهزیستی دانست و گفت: اگر به آسیب‌های اجتماعی به طور جدی پرداخته نشود، در آینده به مشکل اساسی برخورد می‌کنیم.

هاشمی سه فعالیت عمده سازمان بسیجی را خدمات اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۴ هزار دانشجو در کشور از صفر تا صددرصد تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار خانوار از سوی سازمان بهزیستی تحت پوشش بیمه درآمدند، گفت: در حوزه زنان سرپرست خانوار ۱۲۰ هزار خانواده را تحت پوشش داریم.

296211_296

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد:‌اخیرا جشن به نقطه صفر رسیدن کاشت حلزون در افراد پشت خط مانده را برگزار کردیم و این به آن معنا است که هم‌اکنون هیچ شخصی منتظر کاشت حلزون نیست.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دو خط ملی ۱۲۳ و ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی به صورت شبانه‌روزی در حوزه آگاه‌سازی و مشاوره به مردم ارائه خدمت می‌کند، گفت:‌اگر بتوانیم در ۵ سال آتی سهم مشارکت اجتماعی مردم را افزایش دهیم، دست به کار بزرگی زده‌ایم.

هاشمی در پایان با بیان اینکه سازمان پیشگامان خدمت به عنوان یک سازمان غیردولتی به زودی رونمایی می‌شود، گفت: قسمت عمده خدمات این سازمان اجتماع محوری است.

انتهای پیام/