مراکز روزانه سالمندی بهزیستی گسترش می یابد

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از گسترش شمار مراکز روزانه سالمندی خبرداد و گفت: ‌ گسترش مراکز روزانه سالمندی و ترویج فرهنگ نگهداری سالمندان در نوبت صبح و عصر، ‌مهم ترین اولویت این سازمان است. [divider] یحیی سخنگویی افزود:‌ با تاسیس مراکز روزانه نگهداری سالمندان،‌خانواده ها می توانند با آرامش کامل از صبح تا […]

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از گسترش شمار مراکز روزانه سالمندی خبرداد و گفت: ‌ گسترش مراکز روزانه سالمندی و ترویج فرهنگ نگهداری سالمندان در نوبت صبح و عصر، ‌مهم ترین اولویت این سازمان است.

[divider]

یحیی سخنگویی افزود:‌ با تاسیس مراکز روزانه نگهداری سالمندان،‌خانواده ها می توانند با آرامش کامل از صبح تا عصر در محل کار خود حاضر شوند و سالمندان بقیه اوقات روز را در کنار فرزندان خود سپری کند.

سخنگویی با بیان اینکه سازمان بهزیستی مشکلی برای توسعه مراکز روزانه نگهداری سالمندان ندارد،‌ گفت: نگهداری کامل تعدادی از سالمندان در منازل در تمام طول روز امکانپذیر نیست و در نتیجه این افراد باید برای مدت زمان مشخص در مراکز تحت نظارت ما حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این مراکز به سالمندان آموزش‌های مختلف ارایه می‌شود، ‌ادامه داد: حضور پزشک به صورت روزانه و تجویز ورزش‌های گوناگون از جمله فعالیت‌های این مراکز است.

به گفته این مسوول در سازمان بهزیستی، در این مراکز سالمندان تئاتر، سرودو سایر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را در کنار یکدیگر تجربه می‌کنند.

سخنگویی بااشاره به آمادگی کامل حوزه توانبخشی برای ارایه خدمت به سالمندان کشور، ‌افزود: بعضی از سالمندان نیازمند استفاده از وسایل کمک توانبخشی و وسایل مورد نیاز برای تحرک و انجام حرکات مختلف دارند که همه این امکانات از سوی بخش توانبخشی تامین شده است.

بر اساس اعلام سازمان بهزیستی،۳۰۰ مرکز نگهداری سالمندان در کشور وجود دارد که همه آنها زیر نظر سازمان بهزیستی قرار دارند و از این تعداد ۲۰۰ مرکز شبانه روزی و ۱۰۰ مرکز نیز روزانه است.