رفتار و برخورد با سالمند محدودیت‌ها را بشناسید

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی مازندران گفت: سالمند در دوران سالمندی خود با محدودیت هایی همراه است و خانواده ها باید در نوع رفتار و برخورد با سالمند محدودیت ها رابشناسد.  دکترسید سعید آرام معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی […]

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی مازندران گفت: سالمند در دوران سالمندی خود با محدودیت هایی همراه است و خانواده ها باید در نوع رفتار و برخورد با سالمند محدودیت ها رابشناسد.

 دکترسید سعید آرام معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی سن بالای ۶۰ سال را سالمند می داند.

 وی ادامه داد: در دین اسلام سالمند از جایگاه رفیعی برخوردار است و پیامبر اکرم(ص) فرموده اند: پیران در میان امت خود به عنوان راهنما و کسانی که راه را برای افراد جوان جامعه نشان می دهد تبیین شده است.

 معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه سالمندان از پشتوانه تجربه بالایی برخوردار هستند افزود: افرادی که تجربیات فراوانی را در سال‌های متمادی با فراز و نشیب های زیادی کسب کرده اند.

 آرام خاطرنشان کرد: در احادیث و آیات قران حفظ و جایگاه سالمندان از مهمترین وظایف افراد جامعه می باشد.

 وی مهیا سازی خدمات حمایتی، رفاهی و بهداشتی از مهمترین وظایف جامعه برای سالمند دانست و افزود: شرایطی باید ایجاد شود تا سالمندان از لحاظ بهداشتی- درمانی دغدغه‌ای نداشته باشند.

 معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی مازندران تصریح کرد: باید امکاناتی که سبب پر شدن اوقات فراغت برای سالمندان می شود مهیا شود.

 آرام اظهار داشت: سالمندان در دوره سالمندی خود با بیماری‌های عضلانی- استخوانی، آرتروز، قلبی عروقی به خصوص فشار خون، دیابت، اختلالات بینایی و شنوایی و افسردگی دست به گریبان هستند.

 وی یادآور شد: توجه ویژه به سالمندان ابراز محبت و حمایت‌های عاطفی خانواده‌ها می تواند برای یک سالمند اثر گذار باشد.

 معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی مازندران ادامه داد: سالمند در دوران سالمندی خود با محدودیت‌هایی همراه است و خانواده ها باید در نوع رفتار و برخورد با سالمند محدودیت ها رابشناسد.