توسعه مراکز روزانه سالمندان

رئیس سازمان بهزیستی کشور از توسعه مراکز روزانه سالمندان با رویکرد توانمندسازی خبر داد. وی گفت: در سال جاری کمترین توسعه را در مراکز سالمندی داشته‌ایم، این در حالیست که توسعه مراکز سیاسی با رویکرد توانمندسازی و همچنین حفظ کرامت و ارائه خدمات اجتماعی و معیشتی و همچنین بیمه‌ای در دستور کار سازمان بهزیستی قرار […]

رئیس سازمان بهزیستی کشور از توسعه مراکز روزانه سالمندان با رویکرد توانمندسازی خبر داد.

وی گفت: در سال جاری کمترین توسعه را در مراکز سالمندی داشته‌ایم، این در حالیست که توسعه مراکز سیاسی با رویکرد توانمندسازی و همچنین حفظ کرامت و ارائه خدمات اجتماعی و معیشتی و همچنین بیمه‌ای در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، همایون هاشمی در اولین همایش ملی پیشگیری و توانمندسازی در سالمندان که روز دوشنبه در دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، تشکیل بنیاد فرزانگان را یکی از اقدامات سازمان خواند که بزودی برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی این مراکز در استانها انجام و نسبت به تاسیس آن اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ دستگاه در شورای ملی سالمندان عضو هستند، تاکید کرد: باید تمامی این دستگاه‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر و سیاستگذاری‌های مناسب در جهت رفاه حال و معیشت سالمندان با سازمان بهزیستی همکاری کنند، چرا که این سازمان به تنهایی نمی‌تواند از عهده تمامی خدمات برآید.

22193

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: دبیرخانه شورای ملی سالمندان باید برنامه‌ریزی‌های لازم را در جهت ارائه خدمات به سالمندان انجام دهد، بطوری که نتیجه این برنامه‌ها به صورت مصوبه تدوین شود و پس از آن دستگاه‌ها ملزم به اجرایی کردن این مصوبات شوند.

همچنین حسین نحوی نژاد دبیر شورای ملی سالمندان نیز در این مراسم از تدوین نقشه توانمندسازی و پیشگیری از مشکلات دوران سالمندی پس از پایان این همایش خبر داد که در آن وظایف دستگاه‌های عضو مشخص می‌شود.

وی افزود: توانمندسازی، حمایتهای اجتماعی، پیشگیری از آسیبهای دوران سالمندی و همچنین مسائل فرهنگی و سبک زندگی در دوران سالمندی از مهمترین محورهای اولین همایش ملی پیشگیری و توانمندسازی در سالمندان است.