۹ درصد جمعیت همدان را سالمندان تشکیل می‌دهند

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان گفت: ۱۶۶ هزار سالمند در استان همدان وجود دارد که ۹ درصد جمعیت استان همدان را تشکیل می دهد. [divider] اکبر سوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سه مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمند زیر پوشش بهزیستی در استان همدان فعال است، افزود: ۲۸۰ سالمند در […]

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان گفت: ۱۶۶ هزار سالمند در استان همدان وجود دارد که ۹ درصد جمعیت استان همدان را تشکیل می دهد.

[divider]

اکبر سوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سه مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمند زیر پوشش بهزیستی در استان همدان فعال است، افزود: ۲۸۰ سالمند در این سه مرکز شبانه روزی نگهداری می شوند.

وی با اشاره به اینکه شش هزار سالمند در کنار خانواده زندگی می‌کنند، ادامه داد: ۱۲۰ سالمند در مراکز روزانه نگهداری می‌شوند و ۱۰۷ سالمند خدمات ویزیت در منزل و ۱۰ سالمند خدمات مراقبت در منزل را دریافت می‌کنند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه همه سالمندان زیر پوشش بهزیستی استان همدان از خدمات بیمه سالمندی بهرمند هستند، اظهار داشت: پرداخت مستمری، معافیت سربازی به فرزندان سالمندان، خدمات توانبخشی مانند سمعک، معرفی برای عمل‌های جراحی، مناسب‌سازی منزل، مددکاری و غیره از جمله خدماتی است سالمندان دریافت می کنند.

سوری بزرگترین مشکل سالمندان را عدم درک آنان از سوی خانواده و جامعه دانست و عنوان کرد: مشکلات اقتصادی، شکاف نسلی از دیگر مشکلات سالمندان است.

  • دغدغه های سالمندان در ایران ۴۰ برابر جهان است

وی با اشاره به اینکه سالمند آزاری از جمله بیماری های است که با ورود به جامعه صنعتی شدید شده است، ابراز داشت: دغدغه دوران سالمندی در ایران ۴۰ برابر بیشتر از دیگر نقاط جهان است که باید به جایگاه و منزلت سالمندان، حق و حقوق سالمندی، سلامت روحی، جسمی و اجتماعی سالمندان توجه شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه مراقبت و سالمندی باید از ابتدای زندگی و به ویژه در سنین جوانی انجام شود، اظهار داشت: اکثریت سالمندان استان را زنان و روستائیان تشکیل می دهند.

اکبر سوری در پایان سخنانش گفت: باید سالمندان را دریابیم چراکه سالمندان و والدین مظهر لطف الهی هستند.