فعالیت ۳۰۰ مرکز توانبخشی سالمندان در کشور

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از فعالیت ۳۰۰ مرکز توانبخشی سالمندان در کشور خبر داد. [divider] حسین نحوی نژاد در حاشیه مراسم آغاز به کار خانه سالمندان هنرمند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت:حدود ۱۵۰۰ سالمند از خدمات شبانه روزی این مراکز استفاده می کنند. وی افزود:۲ هزار سالمند نیز از خدمات […]

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از فعالیت ۳۰۰ مرکز توانبخشی سالمندان در کشور خبر داد.

[divider]
حسین نحوی نژاد در حاشیه مراسم آغاز به کار خانه سالمندان هنرمند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت:حدود ۱۵۰۰ سالمند از خدمات شبانه روزی این مراکز استفاده می کنند.

وی افزود:۲ هزار سالمند نیز از خدمات توانبخشی روزانه و ۵ هزار سالمند دیگر نیز از خدمات در منزل مراکز جامع توانبخشی سالمندان بهره می برند.

نحوی نژاد بابیان اینکه شمار مراکز نگهداری شبانه روزی در ده سال گذشته تنها ۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: هدف ما گسترش توانبخشی و خدمات در منزل به منظور حضور سالمندان در کنار خانواده هایشان است.

وی افزود:حدود ۶ میلیون سالمند در کشور زندگی می کنند که حدوی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفرشان نیازمندند.

نحوی نژاد اضافه کرد:حدود ۵۰۰ هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)و بیش از ۲۰۰ هزار سالمند نیازمند نیز زیر پوشش خدمات سازمان بهزیستی کشور قرار دارند.

وی درباره گشایش خانه سالمندان هنرمند نیز گفت:در مرحله نخست یک طبقه از مرکز توانبخشی اندیشه در اختیار این خانه قرار گرفته است که برای پذیرایی از بانوان و آقایان هنرمند که به سنین سالمندی رسیده اند،اختصاص یافته است.

نحوی نژاد اضافه کرد:درصورت اعلام نیاز تمام تخت های این مرکز توانبخشی در اختیار خانه سالمندان هنرمند قرار خواهد گرفت.