لزوم تدوین برنامه جامع به منظور رفاه سالمندان

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است مسئولین برنامه‌ای جامع در راستای رفاه حال بیشتر سالمندان پیش‌بینی و تهیه کنند. اکبر منصوری در آیین بازدید و دیدار از خانه سالمندان شایستگان شهرکرد که با حضور اعضای شورای اسلامی استان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، رئیس بهزیسیتی شهرستان شهرکرد و نماینده جهاد […]

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است مسئولین برنامه‌ای جامع در راستای رفاه حال بیشتر سالمندان پیش‌بینی و تهیه کنند.

اکبر منصوری در آیین بازدید و دیدار از خانه سالمندان شایستگان شهرکرد که با حضور اعضای شورای اسلامی استان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، رئیس بهزیسیتی شهرستان شهرکرد و نماینده جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: این بازدید با هدف دلجویی از مادرانی که ۳۷ سال پیش فرزندان خود را با جسارت به میدان جنگ فرستادند، صورت گرفته است.

وی افزود: حضور مادران در چنین مراکزی دلیل بر بی رحمی فرزندان آنان نیست، همان‌‎گونه که والدین به دلایلی در طفولیت فرزندان خود را به مهدهای کودک می‌فرستند، فرزندان نیز بنا به شرایطی والدین‌شان را به مراکز سالمندان می‌آورند.

۲۴۴۱۰

منصوری با توجه به سیر صعودی پیر شدن جمعیت جهان خصوصاً جمعیت ایران، تاکید کرد: لازم است مسئولین برنامه‌ای در راستای رفاه حال بیشتر سالمندان پیش‌بینی و تهیه کنند.

در ادامه رئیس بهزیستی شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: این مرکز با ظرفیت ۵۰ نفر دارای ۲۷ سالمند خانم می‌باشد که تعدادی از این مادران به درخواست خانواده‌هایشان و تعدادی دیگر از طریق نامه کتبی توسط دادگستری در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی افزود: مرکز بهزیستی شهرستان شهرکرد دارای تیم سیار شامل پرستار، کاردرمان، فیزیوتراپ و … به صورت ماهیانه خدمات پزشکی، روانپزشکی، مشاوره و … به مادرانی که دارای زخم بستر می‌باشند و در منزل نگه‌داری می‌شوند، ارائه میدهند.

روحی با اشاره به مشکلات پیش روی سالمندان، خاطر نشان کرد: لازم است در راستای سرعت‌بخشی خدمات اورژانسی به سالمندان برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم صورت پذیرد و در بخش‌های کلینیکی بدون نوبت از سالمندان پذیرش صورت گرفته و فضاهای شهری و درمانی به منظور خدمت‌رسانی بهتر به سالمندان مناسب‌سازی شوند.