عملکرد هفته سالمندان شهرستان بندرگز استان گلستان سال ۹۴

اثر پذیری و  اثرگذاری سالمندان در محیط های تثبیت شده و پایدار شهری سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان: نماد توسعه پایدار ۳ الی ۹ مهرماه  هفته جهانی سالمندان گرامی باد  اداره بهزیستی شهرستان بندرگز  مهرماه ۹۴    برگزاری همایش «جوان،جمعیت و خانواده ی پایدار» دربندرگز                           به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بندرگز: در روز […]

Untitled-0001sd

اثر پذیری و  اثرگذاری سالمندان در محیط های تثبیت شده و پایدار شهری

سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان: نماد توسعه پایدار

۳ الی ۹ مهرماه  هفته جهانی سالمندان گرامی باد

 اداره بهزیستی شهرستان بندرگز

 مهرماه ۹۴

 

 برگزاری همایش «جوان،جمعیت و خانواده ی پایدار» دربندرگز                          

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بندرگز: در روز دوشنبه بیستم مهرماه سال جاری همایش جوان،جمعیت و خانواده ی پایدار در محل دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بندرگز برگزار شد.

این همایش به مناسبت گرامیداشت روز تکریم خانواده و با حضور فرماندار،مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری و سایر مسئولین شهرستانی برگزار گردید. در این برنامه کودکان مهدکودک تحت نظارت بهزیستی با حرکات نمایشی به اجرای سرود پرداختند.

در ادامه میرزایی فرماندار شهرستان ضمن تسلیت حادثه ی منا و طلب صبر برای بازماندگان این فاجعه، روز تکریم خانواده را گرامی داشت و خانواده را محبوب ترین بنا در نزد خداوند دانست.سپس سخنران همایش ،دکتر بختیاری درخصوص معیارهای خانواده ی سالم از منظر روانشناختی و اسلامی و نیاز جامعه به خانواده های پایدار سخن گفت.

در پایان به منظور گرامیداشت مقام سالمندان و ارج نهادن به سنت حسنه ی ازدواج از کارکنان بازنشسته و نوعروسان و نودامادان ادارات ازجمله بهزیستی با ارائه ی هدایایی تقدیر شد.

 ۴ ۵

 

ویزیت رایگان روستائیان سالمند در شهرستان بندرگز

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان بندرگز در روز دوشنبه بیستم مهرماه سال جاری در راستای اجرای طرح سالمندان ، روستائیان سالمند روستای گلفرا از ویزیت رایگان بهره مند شدند. این طرح از سوی موسسه ی خیریه ی تحت نظارت بهزیستی انجام شد و در آن پزشک متخصص قلب به همراه تجهیزات تخصصی در روستا حضور یافت و به ارائه ی خدمات تخصصی پرداخت.

این طرح با وعده غذای گرم همراه بود و جعفری رییس بهزیستی از آن بازدید کرد. وی این طرح را از طرح های موفق اجرا شده در روستاهای شهرستان بندرگز دانست و گفت تاکنون ۵ روستا از خدمات تخصصی و رایگان این طرح برخوردار گردیدند و امید است با ادامه ی این طرح در سالهای آتی شاهد افزایش سلامت سالمندان و بهبود کیفیت زندگی این عزیزان باشیم.

۶

اجرای طرح سالمندان در یکی از روستاهای شهرستان بندرگز

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان بندرگز: طرح سالمندان در روستای گلفرا از توابع شهرستان بندرگز اجرا شد. هدف از اجرای این طرح ارائه ی خدمات پزشکی و آموزشی به سالمندان مناطق روستایی بود.

ویزیت رایگان توسط پزشکان متخصص، ارائه ی خدمات آموزشی توسط کارشناسان بهداشتی و مشاوره و خدمات مددکاری از برنامه های اجرا شده در این طرح بود. مشاور خانواده درخصوص پیشگیری از افسردگی و آلزایمر در دوران سالمندی و کارشناس بهداشت درخصوص بهداشت و سلامت در دوران سالمندی آموزش دادند و پزشک عمومی و متخصص قلب ، سالمندان را ویزیت کرده و به ارائه ی خدمات تخصصی پرداختند.

وعده ی غذای گرم از دیگر برنامه های این طرح بود. جعفری رییس بهزیستی در حاشیه ی این برنامه گفت سالمندان سرمایه های معنوی جامعه هستند و امید است با اجرای طرح سالمندان شاهد افزایش سلامت و کیفیت زندگی این عزیزان در مناطق روستایی باشیم.

  ۷ ۸

برگزاری جشن به مناسبت روز جهانی ناشنوایان و سالمندان در شهرستان بندرگز

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان بندرگز: به مناسبت روز جهانی ناشنوایان و سالمندان و در پیش رو بودن روز نابینایان، جشنی با حضور روسا و کارشناسان ادارات بهزیستی، فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان و مددجویان تحت حمایت برگزار شد.

این جشن با برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی همراه بود. در ابتدای مراسم مددجویان ناشنوا در مسابقه ی پرتاب دارت با یکدیگر به رقابت پرداختند و به نفرات برتر اول تا سوم هدایایی به رسم یادبود اهداء شد. سپس یکی از روشندلان هنرمند به اجرای زنده ی موسیقی سنتی و اصیل ایرانی پرداخت.

در ادامه ی مراسم جعفری رییس اداره بهزیستی و هیئت ناشنوایان شهرستان این ایام را به مددجویان حاضر تبریک گفت و با حاضرین گفت و گو کرد. مددجویان در فضایی گرم و صمیمی مسائل خود را مطرح کردند و راهنمایی های لازم را از سوی رییس بهزیستی دریافت کردند.

درپایان از مددجوی هنرمند و ۲ تن از سالمندان موفق تحت حمایت تقدیر شد و قول مساعدت در زمینه ی ارتقاء هنر مددجوی روشندل و تهیه ی امکانات و ابزار مورد نیاز جهت آموزش موسیقی از سوی روسای بهزیستی و فرهنگ و ارشاد به وی داده شد.

۹