تشکیل بنیاد فرهیختگان/ ۸۰ درصد سالمندان نیازمند مسکن

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تشکیل بنیاد فرهیختگان به زودی در دو استان خراسان جنوبی و کرمان انجام خواهد شد و اقدامات مناسبی برای خانه دار شدن سالمندان سرپرست خانوار صورت خواهد پذیرفت.   به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران همایون هاشمی در نشست خبری امروز که به مناسبت روز جهانی سالمندان در مجموعه تلاش […]

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تشکیل بنیاد فرهیختگان به زودی در دو استان خراسان جنوبی و کرمان انجام خواهد شد و اقدامات مناسبی برای خانه دار شدن سالمندان سرپرست خانوار صورت خواهد پذیرفت.
 

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران همایون هاشمی در نشست خبری امروز که به مناسبت روز جهانی سالمندان در مجموعه تلاش برگزار شد با اشاره به جمعیت ۸٫۲ درصدی سالمندان در کشور اظهار داشت: ۶ میلیون نفر از جمعیت کشور در حال حاضر سالمند هستند که تا ۱۴۰۴ این جمعیت ۳ برابر شده و جمعیت سالمند کشور به ۱۵٫۵ میلیون نفر خواهد رسید.

وی با تاکید بر این که ۸۶٫۱ درصدی سالمندان که با خانواده و نزدیکان خود زندگی می کنند گفت: بنیاد فرهیختگان با هدف ارائه خدمات روزانه به سالمندان در استان ها راه اندازی خواهد شد که به صورت پایلود استان های خراسان جنوبی و کرمان انتخاب شده اند که به زودی در این استان ها بنیاد فرهیختگان راه اندازی می شود.

DSC_0257

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: سازمان بهزیستی به تنهایی قصد راه اندازی بنیاد فرهیختگان را ندارد و سعی بر این است  تا با همکاری کمیته امداد، شهرداری ها، استانداری ها و صندوق بازنشستگی ، این مراکز راه اندازی شوند.

وی به نیاز ۸۰ درصد سالمندان به مسکن اشاره کرد و افزود: ۲۸۵ هزار سالمند در سازمان بهزیستی از پکیج های خدماتی استفاده می کنند و عموماً بی بضاعت هستند.

هاشمی با اشاره به بیمه نبودن ۲۰ درصد از سالمندان گفت: در تلاشیم تا با همکاری سایر دستگاه ها خصوصاً سازمان بیمه سلامت از بیمه کردن سالمندان از محل اجرای هدفمندی یارانه ها استفاده کنیم.

DSC_0252

وی به اشتغال ۱۵ درصدی سالمندان اشاره کرد و اذعان داشت: ۲۲۸ مرکز شبانه روزی و ۱۲۷ مرکز خدمات در منزل به سالمندان خدمات رسانی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ۸۸۹ تشکل و NGO در زمینه خدمات رسانی به سالمندان فعال هستند.

گفتنی است در حاشیه این نشست از کتاب های ، سالمندان در آیینه قانون، دانستنی هایی برای سالمندان و پوکی استخوان دوران سالمندی رونمایی شد که به صورت رایگان در میان سالمندان توزیع خواهد شد.