کهگیلویه/ دولت نگاه ویژه‌ای به سلامت سالمندان دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: دولت نگاه ویژه ای به مسائل رفاهی،‌ سلامت، درمانی، مراقبت و نگهداری سالمندان دارد.

دکتر مهدی طباطبایی در همایش سالمندان، افزود: با توجه به اینکه سالمندان شهروندان ارشد جامعه هستند و باعث پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت هستند ، همه ما باید عاملان به امر نکریم سالمندان باشیم .

وی گفت: با توجه به بالا رفتن امید به زندگی در آقایان به ۷۲ سال و در خانم ها ۷۴ سال، افراد سال های بیشتری زندگی می کنند و این مطلبی است که باید بیشتر به آن توجه کنیم و سال های طولانی تری که در خدمت سالمندان هستیم از تجربیات آنها بهره بگیریم.

طباطبایی گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاسیس دانشگاه نسل سوم که خود را وقف سالمندان کرده است ، هدف والای آموزش به سالمندان را در ۹ دوره پشت سر گذاشته که اکنون افتخار داریم که دانشجویان دوره دهم را پذیرش کنیم.

طباطبایی گفت: ما در دانشگاه نسل سوم برآنیم که به سالمندان آموزش هایی ارائه شود که شیوه زندگی ها را تغییر دهد و این تغییرات مرتبط با سن و شرایط جسمی افراد است.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره اینکه در ۹ دوره گذشته ۱۵۰ گواهی صادر شده به دانش آموختگان اعطاء شده افزود: در دوره جدید نیز ۲۵ دانشجوی جدید پذیرش شده اند.

در پایان مراسم، دانش آموختگان پس از قرائت سوگند نامه گواهی های صادر شود از سوی دانشگاه نسل سوم را دریافت کردند.