مهد سالمندان در خوزستان ایجاد می‌شود

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: به منظور رفاه سالمندان و آسایش خیال خانواده‌های آن‌ها مهد سالمندان در خوزستان ایجاد می‌شود.

شکرالله سلمان‌زاده، اظهار داشت: سالمندان گنجینه‌های تجربه برای جوانان بوده و باید سیستمی برای رفاه حال آن‌ها ایجاد شود.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته سن بالای ۶۵سال و در ایران سن بالای ۶۰سال را سالمند می‌گویند که این امر نشان از عدم رسیدگی به سلامت و پیری زودرس در کشورمان را بیان می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: میزان سالمندی در خوزستان ۱/۶دهم درصد بوده و ۱۸۷هزار سالمند را تحت پوشش خود داریم.

وی عنوان کرد: با همکاری استانداری خوزستان کمیته‌ای برای ایجاد رفاه سالمندان خوزستانی تشکیل شده که با همکاری مسئولان استانداری مکان‌هایی نظیر پارک‌های ویژه سالمندان ایجاد می‌شود.

سلمان‌زاده اظهار داشت: سندملی رفاه سالمندان ابلاغ شده که در آن چندین بخش به منظور ایجاد اقدامات رفاهی برای سالمندان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ایجاد فضای مناسب برای سالمندان در معابر و اماکن عمومی در دستور کار ما قرار دارد که امیدواریم با همکاری استانداری خوزستان هرچه سریعتر برنامه‌های خود را عملی کنیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: برنامه‌های آموزش عمومی برای حفظ کرامت سالمندان نیز در دستورکار است که در آن با استفاده از رسانه‌های و صداوسیما به تبلیغ چگونگی حفظ احترام به سالمندان می‌پردازیم.

وی عنوان کرد: همچنین آموزش کودکان و نوجوانان در طرز رفتار با سالمندان جزء برنامه‌های مرکز بهداشت خوزستان قرار دارد.

سلمان‌زاده اظهار داشت: ما به هیچ‌وجه به نگهداری سالمندان در خانه سالمندان موافق نیستیم و به همین منظور به‌زودی مهدهای سالمندان را ایجاد می‌کنیم.

وی افزود: در مهدهای سالمندان، خانواده‌ها سالمند خود را در آن‌جا برای حفاظت و مراقبت گذاشته و پس‌از انجام فعالیت روزانه خود به دنبال سالمند برای بازگشت به خانه اقدام می‌کنند.