بررسی طرح رفاه و خدمات اجتماعی سالمندان در شورای شهر تهران

سالمندان شهروندان درجه یک، فهیم و فخیم شهرداری تهران محسوب می‌شوند که شهرداری تهران امکانات مناسبی را در جهت طرح مناسب سازی و منزلت آنها انجام داده است

معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران به طرح رفاه اجتماعی و خدمات اجتماعی سالمندان اشاره کرد و گفت: این طرح به زودی با حمایت نمایندگان شورای شهر تهران در صحن علنی شورا مطرح و با عنایت نمایندگان به تصویب خواهد رسید.

حجت الاسلام میثم امرودی در مراسم نکوداشت روز جهانی سالمند و همچنین نخستین مراسم یادبود جان باختگان فاجعه منا که امروز در بوستان جوانمردان تهران برگزار شده بود، ضمن تسلیت به ملت ایران و همچنین تکریم روز جهانی سالمند گفت: آل سعود باید منتظر سیلی محکم جمهوری اسلامی ایران باشد و به فضل خداوند ما این سیلی را بر صورت آل سعود خواهیم زد و به تعبیر امام انتقام این خونها از آنها گرفته خواهد شد.حجت الاسلام امرودی ضمن اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در خصوص حمایت از سالمندان گفت: سالمندان شهروندان درجه یک، فهیم و فخیم شهرداری تهران محسوب می‌شوند که شهرداری تهران امکانات مناسبی را در جهت طرح مناسب سازی و منزلت آنها انجام داده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به قدیمی ترین خانه سالمندان شهرداری تهران گفت: این کانون بیش از ۶۰هزار عضو دارد که امیدواریم با حمایت نمایندگان شورای شهر تهران بتوانیم خدمات بیشتری را به این قشر ارائه دهیم.

مراسم نکوداشت روز جهانی سالمند

مراسم نکوداشت روز جهانی سالمند

امرودی در پایان به استفاده از ظرفیت و پتانسیل این قشر به نحو احسن تاکید کرد و افزود: چنانچه در خانه‌ای بزرگ، بزرگ انگاشته نشود آن خانه حرمت ندارد و در شهر و کشور نیز باید سالمندان را تکریم کنیم.

نماینده مردم تهران نیز در این مراسم در خصوص سالمندی گفت:‌ باید بگوییم که در حال حاضر علی‌رغم تمامی اقدامات صورت گرفته مجلس، بهزیستی و سایر دستگاه‌ها هیچ کار مشخصی را در حوزه سالمندی انجام نداده‌اند و این در حالی است که هر روز به تعداد این قشر در کشور افزوده می‌شود.

علیرضا محجوب با اشاره به آن‌که «در آینده کشور با پدیده سالمندی روبرو خواهد بود» با تشکر از برنامه‌های معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برای این قشر افزود: باید بگوییم که در حال حاضر علی‌رغم تمامی اقدامات صورت گرفته مجلس، بهزیستی و سایر دستگاه‌ها هیچ کار مشخصی را در حوزه سالمندی انجام نداده‌اند و این در حالی است که هر روز به تعداد این قشر در کشور افزوده می‌شود.

مراسم نکوداشت روز جهانی سالمند

مراسم نکوداشت روز جهانی سالمند

وی تصریح کرد:‌روزی با جمعیت ۱.۵ درصدی سالمندان در کشور روبرو بودیم اما در حال حاضر شاهدیم که این رقم در آینده‌ای نه چندان دور به ۱۵درصد خواهد رسید. در حال حاضر نسبت به این مسئله غفلت کرده‌ایم و با وجود این‌که این همه سالمند در کشور داریم که این افراد نیروهای توانمند دیروز هستند که در صورت استفاده مطلوب می‌توانیم در حال حاضر نیز آن‌ها را به نیروهایی توانمند تبدیل کنیم تا سالمندی از تهدید تبدیل به فرصت شود.

در ادامه این مراسم سید محسن اسدی شهردار منطقه پنج نیز ضمن تاکید بر همکاری شهرداری و سازمان بهزیستی در حوزه مناسب سازی معابر و اماکن عنوان کرد: خوشبختانه در منطقه پنج اقدامات مناسبی برای سالمندان، کودکان و معلولان انجام شده و اکثریت بوستان‌های این منطقه مناسب سازی شده و مشکلی برای تردد افراد ناتوان، سالخورده و معلول وجود ندارد.