۴۸۰ سالمند از خدمات حمایتی بهزیستی بهره مند هستند

رییس بهزیستی گیلان غرب با تاکید بر مسئله مناسب سازی و تکریم سالمندان گفت: ۴۸۰سالمند از خدمات حمایتی بهزیستی بهره مند هستند.

جلسه ای در راستای فعال سازی شورای سالمندان و اجرای برنامه مناسب سازی  جهت رفاه  حال معلولان  و تکریم سالمندان در فرمانداری شهرستان برگزار شد

 مقوله  مناسب سازی و امر توجه و تکریم سالمندان دو حوزه از فعالیتهایی است که بهزیستی در حد توان در طول سال بر اساس دستور العمل و برنامه های ابلاغی و رسمی خود با تامل سایر ادارات و نهادهای همسو ،پیگیری تحقق و فعالیت در ان حوزه هاست.

 در این جلسه بخشدار مرکزی گیلانغرب  در خصوص تکریم مقام و منزلت سالمندان در خانواده ها  و لزوم همکاری و تعامل هرچه بهتر ادارات شهرستان، ارگانها، بانکها  در زمینه توجه به بعد مناسب سازی و تحقق این مقوله در سطح شهرستان مطالبی ایراد و بر ضرورت اجرای ان تاکید نمود.

احمد احمدی در خصوص فعال شدن شورای سالمندان در شهرستان  و لزوم فعالسازی کمیته های خدمات دهی به سالمندان تاکید کرد و از شهرداری، بنیاد مسکن، فنی حرفه ای خواست تا در امر ساخت  و سازها مقوله مناسب سازی را لحاظ کرده وبه منظور رفاه حال معلولین و سالمندان  بر این امراهتمام داشته باشند.

 مدیر بهزیستی گیلانغرب نیز درخلال این جلسه به تشریح وضعیت سالمندان و معلولان در شهرستان گیلانغرب پرداخت و تعداد سالمندان بهرهمنداز خدمات بهزیستی  را ۴۸۰ نفر اعلام کرد.

علی احمد نوری همچنین آمار معلولانی که زیر چطر حمایتی بهزیستی شهرستان هستند را ارایه کرد و اظهار نمود: در کل تعداد معلولین تحت حمایت این نهاد ۱۰۱۷ خانوار با جمعیت۱۵۱۷نفر  می باشد که این اداره سعی در نهایت خدمت شایسته به این عزیزان است.

وی یاد اور شد:در حوزه درمان و رسیدگی  به وضعیت بیماران نیز، ۶۰ نفر بیمار  از خدمات  بهزیستی گیلانغرب بهرمند هستند.

مسئله مناسب سازی مقوله ایست که به لحاظ ضرورت پرداخت به ان در راستای تامین رفاه حال معلولان، جانبازان و سالمندان همواره باید در چمین جلسات و کمیسیونهایی لحاظ و بر اهمیت اجرایی شدن ان توسط ادارات متولی تاکیدد شود، امری که در سالهای اخیر در شهرستان گیلانغرب با وجود پیگیری های بهزیستی، به دلیل عدم تعامل موثر بین اداراتی ذیربط  و عدم نظارت اجرایی قوی ،تاکنون به صورت کامل محقق نشده و معلولان و سالمندان از تبعات موثر ان بهره مند نشده اند.