۱۰ درصد جمعیت شهرستان شهرضا را سالمندان تشکیل می‌دهند

محمدعلی صادقی رئیس اداره بهزیستی شهرضا گفت: با توجه به نرخ جمعیت ۳.۴ درصدی، ۱۰ درصد جمعیت شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند که این رقم در شهرضا ۲ درصد از سرانه کشور بالاتر است.

محمدعلی صادقی عصر امروز در جلسه شورای سالمندان شهرستان با اشاره به ۹ مهر روز جهانی سالمند، اظهار داشت: روز نهم مهرماه، در هر سال به عنوان روز سالمندان نامگذاری شده است تا گامی در راستای تکریم این پدران و مادران برداشته شود.

وی با تأکید بر لزوم قدردانی از مقام سالمندان و تکریم آنان در جامعه، افزود: دوران سالمندی همانند دوران کودکی یا جوانی، یکی از مراحل زندگی است با این تفاوت که دوران کودک و جوانی، سرشار از انرژی و تلاش، ولی دوران سالمندی، همراه با تحلیل قوا و کاهش میزان فعالیت‌های فیزیکی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با اشاره به حرکت جمعیتی کشور به سمت سالمندی، گفت: اگر برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه انجام نشود، در آینده‌ای نزدیک معضلات مهمی در این زمینه گریبان‌گیر جامعه می‌شود.

وی با اشاره به تعاریف ارائه شده از سالمند، بیان کرد: جمعیت ۶۰ تا ۷۵ ساله به عنوان سالمند، ۷۶ تا ۹۰ ساله پیر و جمعیت بالای ۹۰ سال خیلی پیر شناخته می‌شوند.

صادقی تصریح کرد: بر این اساس ۸ درصد جمعیت کشور معادل ۶ میلیون نفر را سالمندان تشکیل می‌دهند و تا سال ۲۰۵۰ به ۳۰ میلیون سالمند افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: حدود ۱۵ هزار سالمند در شهرستان شهرضا هستند و پیش‌بینی می‌کنیم تا ۳۰ سال آینده این رقم به ۶۰ هزار سالمند افزایش پیدا کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با بیان اینکه مهاجرت سبب افزایش جمعیت سالمندی شهرضا شده،  تصریح کرد: با توجه به نرخ جمعیت ۳٫۴ درصدی، ۱۰ درصد جمعیت شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند که این رقم در شهرضا ۲ درصد از سرانه کشور بالاتر است.