مباحث مربوط به سالمندان متولی می خواهد

حسین نحوی‌نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در جامعه با پدیده عدم رعایت تکریم و منزلت سالمندان روبرو هستیم، از نبود تبلیغات مناسب رسانه های جمعی جمعی در این خصوص ابراز ناخرسندی کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در جامعه با پدیده عدم رعایت تکریم و منزلت سالمندان روبرو هستیم، از نبود تبلیغات مناسب رسانه های جمعی در این خصوص ابراز ناخرسندی کرد و گفت: مباحث مربوط به سالمندان متولی می خواهد و با توجه به اینکه وزارت رفاه سیاستگذار این امر است اقبال جمعی را برای تصویب سند پشتیبان داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «حسین نحوی‌نژاد» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در نشست تخصصی نقد و بررسی احکام سالمندان با توجه به برنامه ششم توسعه، با اشاره به هدف تشکیل شورای ملی سالمندان مبنی بر اینکه سالمندان به جایگاه واقعی خود برسند، گفت: اکنون با پدیده عدم رعایت تکریم و منزلت سالمندان روبرو هستیم و تبلیغات رسانه‌های جمعی در خور و شأن گروه سالمندی نیست.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه افرادی باید تولیت سلامت اجتماعی را به عهده بگیرند که بتوانند مداخله اجتماعی داشته باشند، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر هیچ سندی یکپارچه رشد کودکی، حمایت از زنان با آسیب‌های خاص و سالمندی را پوشش نمی‌دهد و قوانین توسعه میان مدت است.

2L3A8184

وی، ادامه داد: مباحث مربوط به سالمندان متولی می‌خواهد و شهرداری فعالیت مطلوبی داشته است اما با توجه به اینکه وزارت رفاه سیاستگذار این امر است باید اقبال جمعی را برای تصویب سند پشتیبان داشته باشد بطوری که صدا و سیما، وزارت ارشاد و … باید چارچوب مشخصی برای تحقق سند راهبردی سالمندان داشته باشند.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد مترو شهری برای معلولان و سالمندان مناسب‌سازی نشده است، در پایان یادآور شد: در حال حاضر معلولان ۲ درصد جمعیت جامعه و به عبارتی ۱٫۵ میلیون نفر را به خود تخصیص داده‌اند اما جمعیت سالمندی روز به روز در حال افزایش است و این نیازمند فرهنگسازی و مناسب‌سازی است و امیدواریم با تشکیل کارگروه مشترک، حقوق سند را نهادینه کنیم.