مرکز روزانه سالمندان در بن احداث می‌شود

محمد میرزایی مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری از احداث مرکز روزانه سالمندان شهرستان بن در سال جاری خبر داد.

محمد میرزایی مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری از احداث مرکز روزانه سالمندان شهرستان بن در سال جاری خبر داد.

محمد میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به الزام دستگاه‌های دولتی استان چهارمحال‌وبختیاری به مناسب‌سازی فضای اداری تصریح کرد: طرح مناسب‌سازی اماکن عمومی در سال ۸۳ در مجلس شورای اسلامی در قالب طرح جامع حمایت از توان‌جویان موسوم به قانون حمایتی معلولان به تصویب رسید که اجرای تمام عیار طرح هنوز هم بعد از گذشت یک دهه مغفول مانده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی نیز به عنوان متولی جامعه هدف معلولان، ناظر بر اجرای صحیح این ماده قانونی انتخاب شده است که بر امر ساخت و ساز و همچنین طرح‌های مناسب سازی نظارت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری ارائه خدمات در مرکز توانبخشی را از جمله اهداف این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از شهرستان بن داشتیم مقرر گردید که سازمان بهزیستی این استان در سال جاری بازارچه‌ای را در محل منطقه توریستی و زیبای گرداب بن ایجاد کند.

میرزایی به نمایش گذاشتن صنایع دستی معلولان این شهرستان را از جمله اهداف برپایی این بازارچه عنوان کرد و افزود: با این کار به معلولان هم در زمینه اشتغال‌زایی و هم در زمینه مالی کمک می‌شود.

وی ایجاد مرکز کاردرمانی را از اقدامات سازمان بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری در سال ۹۴ در زمینه ارائه خدمات در مرکز توانبخشی شهرستان بن عنوان کرد و گفت: قصد داریم همچنین مرکز روزانه سالمندان را نیز در این شهرستان احداث کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نباید ارتباط سالمندان با جامعه و خانواده قطع شود، گفت: ما به دنبال احداث مرکزی که منحصر به نگهداری سالمندان باشد، نیستیم اما هدف ما این بوده که سالمندان به عنوان یک قشر اثرگذار گذشته به بهترین شکل مراقبت شوند.