عیادت استاندار یزد از سالمندان شهرستان یزد و تفت

استاندار یزد و هیات همراه به مناسبت ایام نوروز صبح امروز از سالمندان شهرستان یزد و تفت عیادت کردند. به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد سید محمد میرمحمدی با حضور در ساختمان جدید مرکز سالمندان بهار یزد ضمن تبریک سال نو به سالمندان و پرسنل این مرکز به بررسی نیازهای این مرکز پرداخت. گفتنی […]

استاندار یزد و هیات همراه به مناسبت ایام نوروز صبح امروز از سالمندان شهرستان یزد و تفت عیادت کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد سید محمد میرمحمدی با حضور در ساختمان جدید مرکز سالمندان بهار یزد ضمن تبریک سال نو به سالمندان و پرسنل این مرکز به بررسی نیازهای این مرکز پرداخت.

گفتنی است: مرکز شبانه روزی سالمندان بهار به ۷۵ سالمند زن خدمات نگهداری و مراقبتی ارائه می دهد.

IMG_9089

در ادامه این بازدید استاندار یزد همچنین با حضور در موسسه خیریه فاطمه الزهرا(س) شهرستان تفت از بخش نگهداری کودکان معلول، بیماران مزمن روانی، سالمندان، کارگاه حرفه آموزی معلولین و مرکز روزانه سالمندان  این موسسه بازدید کرد.

در این بازدید مدیرکل بهزیستی استان یزد تعداد کودکان عقب‌مانده ذهنی مقیم این مرکز را ۹۴ کودک اعلام کرد و بیان داشت: ۵۲ بیمار مزمن روانی نیز در این مرکز به صورت شبانه‌روزی خدمات دریافت می‌کنند.

دکتر عفتی تعداد سالمندان این مرکز را ۱۸۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۱۹ سالمند زن و ۶۵ سالمند مرد هستند.

IMG_9121

وی در بازدید استاندار یزد از کارگاه حرفه‌آموزی معلولان و مددجویان بهزیستی در این مرکز گفت: به طور متوسط ۵۰ کارآموز اعم از معلولان، سالمندان، عقب‌ماندگان ذهنی در این کارگاه آموزش می‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه در رشته‌های خیاطی، طراحی روی آینه، چرم‌دوزی، معرق، کامپیوتر، نقاشی، تفریح درمانی، قالی‌بافی و طراحی پارچه به معلولان و مددجویان زیرپوشش بهزیستی آموزش می‌دهد.

IMG_9237

گفتنی است؛ موسسه نیکوکاری فاطمه الزهرا(س) تفت در حال حاضر به ۳۳۰ نفر مددجو شامل سالمندان زن و مرد، بیماران روانی مزمن مرد و کودکان عقب مانده ذهنی به صورت شبانه‌روزی خدمات می‌دهد.